Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2017 - 17:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ekstrem langsom opdatering af netværkskort.

Jeg har opdateret netværkskortet på min stationære Lenovo  (windows 8.1)
Med Driverbooster 4 pro. Via kabel. Det tog ca. 3min. Hastighed 93,72 Mbit.

Har i 2 timer været i gang med det samme på min bærbare Asus (windows 10)
Over Wi-Fi. Men den er ikke kommet længere end til 1%.
Download hastigheden er, i følge yousee, 24.00 Mbit
Computeren står kun 3-4 M. fra Netgear roureren og på modsatte væg sidder en Netgear forstærker i stikkontakten. Og intet andet kører. Og strønstikket er sat i. Så nu har jeg virkelig brug for en "rigtig" :-) ekspert.
Avatar billede INK Ekspert
06. januar 2017 - 17:35 #1
Er det download, der kun er på 1 % ? Eller er det installation ?

Hvorfor bruger du ikke en kablet forbindelse?

Har du både en trådløs router og en repeater i samme lokale med 3-4 meters mellemrum? Det lyder som et overkill.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2017 - 17:44 #2
Der står installation 1%
Jeg har kun 1 kabel, som jeg bruger til min stationære, men ellers en god ide.
Forstærkeren er overkill? Ok det vidste jeg ikke :-)
Avatar billede INK Ekspert
06. januar 2017 - 17:52 #3
Du kunne vel låne den kablede forbindelse til din bærbare i de ca. 3 minutter, det så ville tage jvf. din erfaring fra den stationære. Når så kortet er opdateret med ny driver kører det sikkert ok altsammen ;-)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2017 - 18:05 #4
Det er skam prøvet, men det blev det ikke bedre af. Men 24Mbit skulle vel også være nok, når computeren ikke har andet at bestille?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2017 - 18:20 #5
Har du mange trådløse forbindelser omkring dig der evt kan genere signalet?
Har du prøvet at skifte frekvens på det trådløse net?
Fortæller din bærbare at du har "fuldt signal"?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2017 - 18:22 #6
Det er en helt tosset historie. Jeg tabte tålmodigheden med opdateringen og trykkede på stop. Ville jeg virkelig standse opdateringen? Ja!
Genstartede computeren og derefter Driverbooster, som viste at driveren til netværkskortet var installeret. Så der er noget galt med Driverbooster.
Tak for din interesse i mit spørgsmål :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2017 - 18:25 #7
Hej 220661, vi skrev åbenbart samtidig, men tak for dit indlæg :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2017 - 18:36 #8
Ok :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2017 - 03:54 #9
Nej det skulle du aldrig have gjort! :(

ved du hvem der har lavet driverbooster ?
hvad nu hvius det er mig, og jeg bare lægger mine egne drivere i, med mit eget spionsystem ?

du skal KUN altid bruge de originale drivere fra computerproducentens hjemmeside.

jeg gider slet ikke diskutere det med nogen, både driverbooster og iobit installer er ondsindet software, forklædt som drivere, til uvidende brugere. færdig.
(fundet ud af og bevist for længst! da jeg så også måtte redde en computer fra disse 2)

nu kan du lige så godt installere din laptop forfra, og brug de originale drivere!

grunde til at mange af den slags her er langsomme, er at de har et par tusind drivere, ja, men så er de dårligt lavet, så de bruger evigheder på at finde ud af hvad de skal installere).
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2017 - 03:57 #10
sådan gør man:

samler drivere til de 100 mest populære laptops, 2-3 år gamle.
lægger sin egen zombie ind i forskellige drivere.

nu sidder hr og fru danmark så (som intet ved), og jeg kan kopiere alle deres billeder. jeg tager alle nøgenbilleder og sælger hele stakken til en russer. nu får jeg penge med det samme, og ovre i rusland får de hvad de vil have.

sådan gør man!
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2017 - 08:16 #11
#9 Jeg er enig i fremgangsmåden med at bruge producentens egne drivere, men har løbet panden mod muren med at finde drivere. Ikke alle pc producenter er opdateret helt.  Og når dette sker, så går jeg i enhedshåndteringen og kopierer hardware id på hardwaren og søger efter driver den vej. Det giver så flere muligheder for at komme i mål. Her søger man på tværs af pc producenter og får langt flere muligheder.Lykkedes det mig ikke den vej, har jeg så brugt Slimdrivers. Programmet her er sikkert noget a la Driverbooster, men har hjulpet mig et par gange. Kun i et par tilfælde har det ikke lykkedes. Heldigvis var det hardware der ikke var nødvendig for brug af computeren, og jeg kunne blot deaktivere det i enhedshåndteringen. Programmer fra Iobit har jeg aldrig brugt.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2017 - 11:14 #12
#9  Tak for din information, som jeg læser med forbavselse. Jeg har brugt Driverbooster pro gennem længere tid på mi stationære, som kører helt fint.
Det lyder da rigtigt at det er bedst at bruge producentens egne drivere, men jeg hører til dem, som ikke får  det gjort i tide, og så har Driverbooster været en hjælp.
Jeg har Kaspersky, Mawarebyte og Superantispyware alle pro, men de har ikke advaret med Driverbooster. Mener du det samme om Slimdrivers?
Driverbooster bliver lavet af iObit, og beskyldes for at  stjæle fra andre b.la. Malwarebyte. Om de gør det ved jeg ikke.