Avatar billede peddy84 Praktikant
28. december 2016 - 00:18 Der er 4 kommentarer

Computer vil ikke åbne op

Jeg har en bævar som jeg sagtens kan starte op men når jeg taster min adgangskode ind står den bare og forsøger at komme ind men den åbner aldrig op for inden computeren har nået at låse op så er skærmen blevet sort og når jeg røre ved musen er den tilbage hvor jeg skal skrive min adgangskode.

Bæ baren har været tændt, jeg har klappet den sammen den er gået død for strøm og nu har jeg så ovenstående problem, håber nogen kan hjælpe ?
28. december 2016 - 03:13 #1
Begynd med at starte windows i safe mode.

Antager at du bruger Windows10:

Genstart din pc. Når du kommer til logonskærmen, skal du holde Skift nede, mens du vælger Tænd/sluk Ikonet Tænd/sluk
> Genstart.

Når din pc er genstartet, skal du vælge Fejlfinding> Avancerede indstillinger > Startindstillinger > Genstart på skærmen Vælg en indstilling.

Når din pc er genstartet, kan du se en liste over indstillinger. Vælg 4 eller F4 for at starte din pc i fejlsikret tilstand. Eller hvis du skal bruge internettet, skal du vælge 5 eller F5 for at åbne Fejlsikret tilstand med netværk.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2016 - 06:52 #2
#1 gå ind i BIOS og slå alle former for strømstyring fra
#2 start i fejlsikret tilstand, og slå al strømstyring fra i windows

windows kan ikke tåle diverse sparetilstande, specielt bærbare er en jungle med det. du sparer alligevel ingenting. se på din strømregning..  min er 100 kr for køleskab+computer+tv om måneden, og så 1000 kr SKAT.

strømstyring slukker harddisk når den ikke skal, det slukker USB porte så hardware ikke virker, og slukker netkort så man får ustabil forbindelse. wifi problemer osv.

tasterne til at starte computeren ind i BIOS og windows fejlsikret, står på boot skærmen, og kan variere alt efter hvad computer du har, men det plejer at være F8 for noget med windows, og F1 eller F10, F11, eller DEL for BIOS.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2016 - 08:40 #3
Har du prøvet at fjerne både batteri og forsyning og så holde startknappen nede i ca 30 sek. Herefter monterer du forsyning og prøver at starte op.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2016 - 08:43 #4
I nogle tilfælde kan hardware lukkes forkert ned, så det tror det er tændt, men i virkeligheden er slukket. Ser Windows en hardware i denne tilstand vil det ikke boote op. Man opnår en neutral strømtilstand i computeren ved at aflade bundkortet på den måde jeg beskrev i #3.