Avatar billede sms1967 Praktikant
13. december 2016 - 22:07 Der er 3 kommentarer

Hjælp med køb af gamer pc

skal have købt en ny gamer pc til knægten i julegave, skal det være i5 6402p el. i5 6600k, 8 el 16 gb ram,gtx 1060 el. 1070, aner ikke hvad jeg skal se efter, håber på lidt hjælp, han har skærm , mus osv. kun pc. budget 8 -9k
på forhånd tak
Avatar billede kurtba Ekspert
13. december 2016 - 22:48 #1
Prøv at se hos
www.topdata.dk

De er eksperter i gamer pc.er.
Avatar billede sms1967 Praktikant
15. december 2016 - 17:25 #2
kunne godt tænke hvad i mener, og ikke bare hører det fra en sælger
20. december 2016 - 22:33 #3
Hvad processor angår, så har de to cpu´er en nogenlunde identisk overall score, med et lille overtag til 6600´eren. Med overall score mener jeg målt på pris, strømforbrug, hastighed og integreret grafik afvikling. Når det kommer til rendyrket core benchmarking, så er 6600´eren markant hurtigere. Compu- og geekbench scores viser tydeligt overlegenheden hos 6600´eren.
Jeg tillader mig at antage at han er en passioneret gamer som mange andre, og følgeligt går op i sit hardware og kan lide muligheden for at tweake det og udfra den betragtning, så skal du helt bestemt vælge 6600´eren, især fordi det er en "K" model, hvilket betyder at CPU multiplieren ikke er låst, hvilket gør den perfekt til overclockning. At den har en væsentlig højere core speed på 3.5ghz. kommer også til sin ret her.
Hvad angår bundkort ville jeg vælge et Z170 chipsæt, socket 1151. Jeg sværger til ASUS, men der kan spares lidt ved at vælge fx Asrock, MSI el. lign.
8gb. kan fint række til spil og almindeligt brug, men nu hvor ddr4 standarden er begyndt at vinde rigtig frem, så er der åbnet op for udnyttelse af mere hukommelse, så jeg ville gå efter 16gb. med en hastighed på 3000 mhz. og timings svarende til en cas latency på 15.
SSD som systemdisk og en alm. SATA harddisk til data, en fornuftig cpu-køler, stabil, stille PSU med godt kraftoverskud og hvad angår grafikkort, så er der en del muligheder, men jeg ville umiddelbart pege på et pre-clocked 1060 kort med 6gb. Jeg vil fraråde kort med mindre end 4gb. arkitektur.
Et billigere alternativ kunne være et RX480.

Det var lidt rundt om det hele. Jeg har lavet et udkast til et setup som jeg vil anbefale- det ender på 9050,- inklusiv et udmærket kabinet fra Fractal samt DVD/RW drev. Hvis der skulle spares ville jeg anbefale at gøre det på bundkort og kabinet.

Du kan se en sammensætning her:
https://billedeupload.dk/images/7sFci.png

Håber det kan bruges til noget.

Bemærk at jeg ikke har pristjekket andre steder. Jeg bruger altid proshop fordi vi har konto der, så det kan muligvis sammensættes billigere andre steder!