Avatar billede arnepedersen Forsker
18. november 2016 - 08:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Overføre Win 10 til ny SSD

Hvordan overfører jeg Win 10 - og kun Win  10 - til min nye SSD harddisk?
Jeg har opgraderet gratis Win 10 til min gamle bærbare og skal nu skifte til SSD.
Derfor vil jeg starte forfra med alle mine programmer for at undgå evt. snavs bliver ført med over.

Jeg har lavet en CD udgave af Win10, som jeg blev anbefalet,
Og jeg har CD med samtlige drivere til min Acer Aspire 5750.
Der findes Overførsels Udstyr med  den SSD harddisk jeg skal købe
( Samsung 250 gb SDD.)
Kan i hjælpe mig?
Mvh Arne
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2016 - 08:39 #1
Har du købt en Samsung Og fulgte der en CD med? Så er det meget nemt! Tilslut SSD som Slave.
installer Programmet på Pc vælg at køre migrations værktøjet vælg Start og vent til den melder klar byt om så SSD bliver master og VOILA:
https://billedeupload.dk/images/Geqiy.jpg
Avatar billede stjans Guru
18. november 2016 - 09:18 #2
Men så klones disken vel bare over til den nye SSD ?

Arne ønsker KKUN at overføre WIN10 - som jeg læser hans spørgsmål :-)
Avatar billede arnepedersen Forsker
18. november 2016 - 09:21 #3
stjans.
Fuldstændig rigtig læst.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. november 2016 - 09:23 #4
Hej, Arne.

  Når du ikke skal have data og programmer med over, altså starte på en frisk Win10, vil det letteste være at installere din nye SSD  Acer'en, starte op fra din Windows10-DVD og installere.
  Den vil højst sandsynligt kunne finde de fleste drivers "ud af kassen", og med kontakt til internet vil den også selv sørge for licens og aktivering.

De bedste hilsner
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2016 - 09:34 #5
Nok Misforstået?
Husk at vælge UEFI  Fra Boot Manageren Hvis det er en nyere PC: !
Avatar billede arnepedersen Forsker
18. november 2016 - 09:52 #6
Hvad er UEFI?

Tak CRKrogh
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2016 - 10:19 #7
Jeg mener at kunne huske at Bios ser sådan ud Hvis det er den model der har plads til 2 HDD.
https://billedeupload.dk/images/7GF0s.jpg
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2016 - 10:25 #8
Hvis den ser ud som den øverste i Diskmanageren er den UEFI.
https://billedeupload.dk/images/chWD9.jpg
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2016 - 10:44 #9
Enig med #4 og jeg mener at kunne huske, at ved en helt ny installation, finder windows selv ud af om der er UEFI eller ej. Altså man starter bare installationen, det er det hele.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2016 - 10:52 #10
Nu har jeg installeret en ACER for omtrent 4-5 Mdr. siden da skulle jeg sætte det optiske drev til at køre  UEFI.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2016 - 12:19 #11
Sætte det optiske drev til at køre  UEFI. ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2016 - 12:29 #12
#11 se nederste i #7
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2016 - 12:49 #13
OK, den har jeg aldrig haft brug for :-)
Avatar billede puren Ekspert
22. november 2016 - 22:36 #14
Hey arne

Har du opgraderet en windåse 7/8 til win 10 hvis ja så har du hørst sandsynligvis en opdaterings licens hvilket vil sige at du ikke må installere win 10 på et clean disk

Hvad angår sad skriver du ikke nogen serie af Samsung disken du overvejer at købe så tillad mig at kaste en mere på bordet SanDisk extreme pro der er 10 garanti på disken fra sandisk
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2016 - 00:18 #15
Jeg havde opdateret gratis fra w8.1 til 10. Slettede det hele og lavede en ren installation.  Windows var stadig aktiveret. Gik tilbage med en installation  med
8.1 og windows var stadig aktiveret. Jeg mener det er sådan, at har man een gang installeret w10 så står det i bios for altid.
Avatar billede puren Ekspert
23. november 2016 - 00:35 #16
Tvivler stærkt på at information om Windows er aktiveret eller ej gemmes i bios/uefi
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. november 2016 - 05:11 #17
#16  Som #15 skriver behøver du ikke at tvivle Når du har installeret / Opgraderet til Windows 10 og Aktiveret kan du igen og igen Gratis installere på det samme Bundkort!