Avatar billede Hovsa Novice
12. november 2016 - 20:22 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Gamer ram

Hej alle sammen.

Måske et spørgsmål der er blevet stillet før. Men hvad er de bedste gamer ram på markedet pt??
Avatar billede Slater Ekspert
12. november 2016 - 21:54 #1
Ingen.

Lad være med at købe "gamer-RAM", det er bare marketingsudtryk for at kunne tage mere for dem. Der er absolut ingen forskel på RAM med samme hastighed, og selv højere MHz er der ingen grund til at købe, da forskellen er <1%.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. november 2016 - 22:44 #2
Enig, det der kan tweakes via RAM er så forsvindende lidt at det ikke rigtigt giver mening. Der er så mange andre steder i kæden, der er langt mere at hente, hvis der skal optimeres lidt.
Avatar billede Hovsa Novice
12. november 2016 - 23:05 #3
Tak for jeres råd. Hvis jeg ikke skal gå efter "gamer ram",hvad er så de bedste ram på markedet? Er Kingston eller corsair at foretrække???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. november 2016 - 23:09 #4
Begge brands er glimrende og med moduler til enhver smag (fra plain til ekstra køling og lys...).
Hvis du "kun" vægter performance pr. krone så gå efter de enkle moduler og kig kun på resten af hylden, hvis der skal lidt mere bling i maskinen - du får ikke nævneværdigt mere ydelse ud af det, et blæserkølet modul kan overclockes - som regel bare en maskine, der kører på kanten af det mulige og vakler engang imellem.
Avatar billede Hovsa Novice
12. november 2016 - 23:20 #5
Mange tak for hjælpen gode mennesker.....
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. november 2016 - 18:18 #6
Ingen årsag.
Husk at lukke tråden af ved at markere indlæg, der har været til gavn, med mindre der er andet, vi lige skal omkring?
Avatar billede Hovsa Novice
13. november 2016 - 19:31 #7
Ellers tak hr.Krog.