Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. november 2016 - 16:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Office 363 / One Drive

Hvad vil der ske med de data, jeg har gemt på OneDrive Business,
ved køb af ny Office 365  business med anden Mikrosoft Konto

Jeg vil ikke mere have den samme Mikrosoft konto, da den stammer fra min arbejdsplads, og ikke mere kan bruges, hvis jeg f.eks skifter arbejdsplads eller bliver pensioneret
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. november 2016 - 16:06 #1
Office 365 skulle der have stået i overskriften :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. november 2016 - 16:42 #2
Det kommer an på om din gamle er en Onedrive eller en Onedrive for Business konto.

Er det blot en onedrive konto, er det din - du kan logge på som "ikke 365" bruger og evt. ændre dine gendannelses oplysninger.

Er det en Onedrive for Business konto, ejer virksomheden dataen - så skal du selv kopiere din (private) data fra den over til den ny.

Du kan lettest skelne mellem de to ved at se, hvilket password du logger på med - bruger du din arbejdsplads windows password til at logge på med, er det onedrive for business. Bruger du dit eget password, er det sandsynligvis en standard onedrive konto.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. november 2016 - 17:00 #3
Det er en Onedrive for business, der ejes af virksomheden.

Så som jeg forstår dig, er der ingen vej udenom, anden en at kopiere dataerne til harddisk og  tilbage til OneDrive for business.

Bliver et h........  arbejde :-(

Men alligevel:    Tak for dit svar
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. november 2016 - 18:03 #4
Hvis din ny konto er en almindelig OneDrive, kan du godt logge på den samtidig, og dermed undgå harddisken.

Og teknisk set kan du også godt logge på Onedrive for Business på to forskellige konti på én gang - du skal bare logge på i hver sin browser (en i Internet Explorer, og en i Google Chrome f.eks.). Men datakopiering vil alligevel skulle runde din harddisk.

Og endelig - har du med din nuværende løsning, sat Onedrive for Business klienten op til at synkronisere til din harddisk, vil data fortsat ligge i den mappe, efter du afbryder synkroniseringsforbindelsen til den gamle konto. I så fald flytter du data over i en midlertidig mappe, opretter forbindelse til den ny konto, og flytter data fra den midlertidige mappe over i den ny synkroniseringsmappe for den ny konto.

Så der er altså flere udveje, afhængig af situationen...
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. november 2016 - 19:49 #5
Gode ting lige at få at vide.

Syntes det er usmart at man ikke kan undgå harddisken, når ny office 365 købes.

Blot fordi man bliver tvunget til at ændre konto