Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. september 2016 - 14:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Emma fra bogen / filmen "Ved vejen"

Er der nogen Eksperter, i gruppen, som kender bogen "Ved Vejen" af Herman Bang. Senere filmatiseret 1988.
*
Jeg er ude efter, at få oplyst hvad "Emma" i bogen og / eller filmen laver. En lille rolle. Men hvad går den ud på ?
I filmen spilles rollen af Birgitte Bruun *

Med Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2016 - 15:24 #1
teksten er her https://weirdspace.info/DanskeTekster/HermanBang/VedVejen01_DA.htm
et kapitel ad gangen. Søg på emma i teksten - så er det hurtigt set igennem.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. september 2016 - 06:27 #2
TAK, claes57
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2016 - 07:45 #3
Hun er lidt som baggrundsmusik i film. Bang har sat hende ind til lige at angive en stemning ved at synge lidt i kap4.