Avatar billede Jeordie21 Nybegynder
03. april 2016 - 18:26 Der er 4 kommentarer

Kan ikke installere ny Seagate intern harddisk

Jeg har købt følgende harddisk ved Proshop - https://www.proshop.dk/Harddisk/Barracuda-720014-1TB/2292127

Jeg har fået sat den i min computer, hvor den vises under enheder, men den dukker ikke op ved diskhåndtering, hvor jeg ville tilføje den som drev.

Jeg har downloadet "Seagate Drive Detect", hvor den dukker op, men når jeg forsøger installere den med Seagates "DiscWizardSetup", så kan programmet ikke finde harddisken. Den kommer med en fejl meddelelse om, at der ikke er installeret et produkt fra Seagate.

Den dukker op ved Drive detect som "Model: ST1000DM003-1SB10C, Serial: Z9A10LA0, Firmware: CC43".

What to do? Kan jeg evt. sende den retur eller dækker reklamation ikke over sådan et tilfælde?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2016 - 19:06 #1
du er vel ikke en af dem, der er tilbage på xp?
Ellers, så højreklik på DiscWizardSetup og vælg 'kør som administrator' - så vil driver blive indlæst for alle brugere (også når der kun er en).
Avatar billede Jeordie21 Nybegynder
03. april 2016 - 20:33 #2
Jeg har Windows 8.
Jeg får samme fejlmeddelelse når jeg kører den som administrator.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2016 - 21:08 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2016 - 21:08 #4
Tjek, at du har nyeste bios - er det ok, så passer disken ikke til dit system, og skal retur.