Avatar billede petersen7913 Forsker
31. marts 2016 - 13:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man skifte kriterierne i en combobox?

Jeg har lavet en kombination af comboboxe, så et valg i første combobox afgrænser hvad man kan vælge mellem i næste comboboks.

I nogle tilfælde vil det imidlertid være hurtigere at begynde at skrive i den anden comboboks, så man hopper hen til de tekster, der passer (autofill).

I øjeblikket er nr 2 comboboks tom hvis man ikke har valgt noget i nr 1. Hvad kan jeg gøre for at få begge muligheder?
Avatar billede petersen7913 Forsker
04. april 2016 - 10:35 #1
Jeg har løst problemet med denne sql:

SELECT fld
FROM tbl
WHERE Nz(ID = <formular felt>, 1 = 1)

Hvis andre skulle løbe ind i et lignende problem ;)
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2016 - 10:37 #2
A couple of ideas, both require some user action.

1: A checkbox on form which when selected filters combo 2 from selection in combo 1.

2: In combo one an extra selection (all) which shows all records in combo 2
Avatar billede terry Ekspert
04. april 2016 - 10:38 #3
we must have gotten out of bed at the same time :-)
Avatar billede petersen7913 Forsker
04. april 2016 - 12:13 #4
He he så længe det ikke er den samme seng ;)

Jeg tænkte lidt på det med en checkboks, så de vælger, men vi har i forvejen nogle diskusioner mht. 'at trække data ned som i excel'. Så her får de lidt og så må de sluge den anden kamel :)

Mht. 'All', har du et link til et eksempel? Det kan altid være godt at ha til en anden gang.