Avatar billede TTA Seniormester
11. marts 2016 - 19:29 Der er 1 løsning

Excel - titel på x-akse

Jeg har oprettet et diagram med nogle kurver; den y-aksen er 'Kroner', x-aksen er 'Dato', og så med henvisning til kolonner af tal og datoer.

Da jeg oprettede diagrammet var der ingen problemer. Da jeg så skulle udvide kolonnen med datoer og indsætte flere beløb, så gik noget galt, og jeg måtte starte forfra.

Imidlertid kan jeg ikke længere få datoerne til at stå i x-aksen. Uanset hvad jeg prøver, så indsætter Excel bare tallene 0, 1, 2, 3, 4, 5 osv.

Hvis jeg ser på backuppen af diagrammet (fra inden jeg prøvede at tilføje flere tal), og dobbeltklikker på x-aksen, så får jeg menuen "Formatér akse" frem ude til højre. Herunder er der 'Akseindstillinger', hvoraf det fremgår at aksen er en datoakse. Så langt så godt.

Men dobbeltklikker jeg på aksen i det nye diagram, så kan jeg ikke vælge at det skal være en datoakse. Der har Excel tilsyneladende "besluttet" at det er en tal-akse, og der kan ikke vælges at det skal være noget andet!

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede TTA Seniormester
12. marts 2016 - 14:11 #1
Jeg annullerer spørgsmålet, da jeg ikke har fået nogen svar.