Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2016 - 15:04 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Mp3 ikke compatibel med radio

Jeg har downloadet noget musik fra You Tube. Det har jeg konverteret til Mp3, og lagt på USB. Men ingen af mine 2 radioer kan læse disken. Den kører fint på computeren med f.eks iTunes eller VLC. Er der nogen som kender årsagen? Eller som kender et program, som kan optage musikken når jeg afspiller, i en form som kan bruges på radio. Det behøver ikke at være gratis.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2016 - 15:06 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2016 - 15:25 #2
man kan så meget på usb nu i forhold til tidligere - prøv at finde en gammel usb-pind på maks 2gb, så den formateres til fat16.

Alternativt, sæt usb i pc, højreklik og vælg 'formatér' og ret filsystem til exFAT og prøve der.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2016 - 15:36 #3
Takker! Jeg prøver. Jeg mener nu den er exFAT, men det vil jo vise sig.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2016 - 19:55 #4
Den gik desværre ikke. USB var exFAT, fat16 var ikke mulighed, kun NTFS.
Men tak for dit indlæg :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2016 - 20:08 #5
Din radio kan så kun fat16. Og for at lave det, så skal du bruge usb på under 2gb. Der er også plads til meget musik, men de kan være svære at få fat på nu til dags.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2016 - 20:51 #6
Jeg har lige prøvet en USB 16GB fat32 med Mp3 musik den kører fint.
Jeg tror det måske hænger sammen med at det ikke kun var musik, men også billeder. Jeg troede man kunne trække musikken ud. Den blev også omdannet til Mp3, men den er nok alligevel speciel.
Det er fra youtube. https://www.youtube.com/watch?v=Cd0ZoeQxvNs
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2016 - 20:54 #7
Ps. Jeg har ikke kendskab til Chakra og den slags, jeg ville bare have noget afslappende musik.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2016 - 22:04 #8
prøv at kopiere alt på usb'en der ikke dur til en mappe på pc, formater usb, og kopier så kun mp3-filer fra mappen til usb.
Hvis den så virker, så er det radio, der ikke kan håndtere andet en lyd-filer.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2016 - 22:32 #9
Jeg har set på det, men filen kan ikke åbnes kun afspilles.
Men jeg fandt ud af, at programmet Any audio convertet som skulle konvertere filen fra Mp4 til Mp3 bare har givet filen et andet udseende, det er stadig Mp4 og så er det jo klart, at radioen ikke kan afspille den. Så jeg har desværre stillet et forkert spørgsmål.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. marts 2016 - 14:26 #10
prøv http://www.youtube-mp3.org/da
Du kopierer link til youtube-filen ind, og så kan du downloade en færdig mp3.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2016 - 15:30 #11
Tak for linket. Der er desværre 2 problemer.
Det ene er, at videoerne skal være under 20 minutter.
Det andet er, at selv om de rigtig nok bliver konverteret til Mp3,
kan de ikke afspillet på radioen. Jeg prøvede med en video på 17 min. Men den kan kun afspilles med VLC player eller iTunes.
Men ellers var det en fin ide.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. marts 2016 - 15:46 #12
ok - jeg havde to link da jeg sidst brugte det, og du fik så den, der ikke duede. Du skal bare bruge VLC selv. der er en gemt konverteringsmulighed hvis du henter filen ind, og vælger audio/mp3 formatet.
https://www.youtube.com/watch?v=JJC1OJrorFk
desværre på den franske version - men følg med i den danske, og den er hurtigt lært.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2016 - 16:06 #13
Det lyder spændende. Jeg afprøver den senere. I øjeblikket står computeren og arbejder med et program som hedder AOA audio extractor. Det tager lang tid, og jeg aner ikke hvad det bliver til, men det får jeg jo høre.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2016 - 12:44 #14
Så er det hele afprøvet AOA var omkring 4 timer om at konvertere, VLC hun omkring den halve tid, men begge kom ud som MP3.
De kunne dog ikke afspilles i radioen.
Så fandr jeg en lille USB på 4GB som kunne formateres til fat.
Og du havde ret, nu kunne radioen se, at der var 10 playable files, men de kunne ikke afspilles. Prøvede også fat32 med samme resultat.
Så nu opgiver jeg. Tak for alle dine forslag. Læg venligst et svar :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2016 - 21:02 #15
Det kører fint på CD :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2016 - 14:24 #16
Time out.