Avatar billede petersen7913 Forsker
04. februar 2016 - 15:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dataark: hvorfor får jeg en ny linie efter Requery????

Som et efterfølgende problem til comboboxe og det at få dem opdateret:

Jeg vælger en værdi i min første combobox. Jeg vælger en værdi i min anden combobox og hovsa .... får jeg en ny linie i mit dataark.....I den nye linie får jeg samme værdi, som jeg har valgt i min første combobox.
Avatar billede terry Ekspert
04. februar 2016 - 18:16 #1
Not sure I understand the problem, but if your trying to get two combo boxes to work on a datasheet then I suggest you read this link.

http://www.eksperten.dk/spm/1008672
Avatar billede petersen7913 Forsker
05. februar 2016 - 07:41 #2
Tak, det ser umiddelbart ud som det jeg leder efter :)
Avatar billede petersen7913 Forsker
05. februar 2016 - 09:21 #3
Vil du lægge et svar så jeg kan lukke?
Avatar billede terry Ekspert
05. februar 2016 - 09:30 #4
hope you get something working
Avatar billede petersen7913 Forsker
05. februar 2016 - 10:21 #5
Well ... artiklen du henviste til viser at det er et meget! velkendt problem. Og den fornuftige løsning er, at man ikke har den første combobox i sit dataark, men i et felt udenfor dataarket.

Så til alle, som ser denne tråd med et tilsvarende problem - jeg kan kun anbefale at I følger linket og læser artiklen. Den får 10 ud af 10 for en god forklaring på problemet og hvordan/hvorfor det kan løses.