Avatar billede dorthe_lind Seniormester
22. januar 2016 - 14:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C5 Eksport fil til excel driller.....

C5 Version 4.3.1.282

Jeg har tidligere med stor succes eksporteret diverse filer, en der er sket et eller andet, der gør, at et driller.

Eksport
Udfør
Ønsker du at gemme kørsel: Nej
Eksport af lagerkartotek: OK

Så kommer den med en boks, hvor jeg skal gemme filen på min computer. I boksen står der "eksport for lagerkartotek" + "gem" og når jeg indtaster filnavn her, så springer den tilbage til udgangspunktet i C5 igen, hvor man skal sige "OK" til kørslen "export af lagerkartotek.

Hvad går galt? Normalt (som jeg husker det) plejer den bare at skrive direkte til Excel.

Håber, at nogle kloge hoveder kan hjælpe mig med, hvad der kan være sket.

På forhånd tak
Dorthe
Avatar billede mariaf Juniormester
23. januar 2016 - 20:20 #1
Har du alle felter med ud og er der flueben i at de skal med i filen?

Mvh Maria
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
25. januar 2016 - 11:32 #2
Ja tak Maria, det har jeg.
Og nu har jeg også forsøgt at slette alle felter og oprettet dem igen med flueben i alle, men lige meget hvad jeg gør, så vil den gemme filen. Den kommer med "Export af lagerkartotek" hver eneste gang og når så jeg taster et fil-navn, så går den tilbage til udgangspunktet igen. Der bliver ikke gemt nogen fil og der dannes heller ikke noget til Excel :(

Og det mest mærkelig er, at det har virket. Jeg har en gammel fil, hvor den fint har eksporteret til Excel, så det kan/skal virke :)
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
26. januar 2016 - 10:42 #3
Jeg har også forsøgt at lave eksport på andre kartoteker end varelageret, f.eks. debitor og kreditor......
Desværre med samme resultat :(

Har du andre bud på, hvad jeg kan prøve Maria?

Kan der være noget i opsætningerne, der skal ændres eller....

Synes, at jeg har prøvet alt og det har jo virket uden problemer. Har kørt det så mange gange før uden problemer.

ALTERNATIV:
Jeg kan godt eksportere til Excel via ctrl+J, men her mangler jeg så kolonnen SALGSPRIS. Denne har jeg jo selv defineret i menuen "manipulation".
Kan jeg på den anden liste (ctrl+J) også lave denne salgspris-kolonne, f.eks. i udviklingsmenuen?
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
28. januar 2016 - 15:11 #4
Hvor dum har man lov til at være.......

Jeg lavede i stedet for listen via rapport generator :)

Maria du får pointene alligevel, fordi du altid er frisk på at melde ind med gode bud og fordi du har hjulpet mig SÅ mange gange tidligere. Du har klart fortjent dem :)