Avatar billede Kokostapir Praktikant
19. januar 2016 - 08:47 Der er 1 kommentar

Flere adgangskoder til ét dokument

Hej

Er det muligt at lave et krypteret worddokument med to forskellige adgangskoder, så to personer kan tilgå samme dokument med hver sin kode?
19. januar 2016 - 09:51 #1
Hej Kokostapir
Det kommer an på hvor stærk beskyttelsen skal være, hvilken Word-udgave du bruger.....

Hvis det skal krypteres skal du have fat i et krypteringsværktøj. start f.eks. her: http://www.eksperten.dk/spm/767257

Du kan bruge IRM til at styre adgangsrettigheder hvis du f.eks. bruger Word 2010 - men det kræver noget opsætning.
(https://support.office.com/en-us/article/Information-Rights-Management-in-Office-2010-c7a70797-6b1e-493f-acf7-92a39b85e30c)

Hvis du har 2016 kan du i Outlook sætte adgangsrettigheder på vedlagte dokumenter der er gemt på SharePoint Online / SharePoint. Skal det være forskellige tilladelser (rediger til den ene og læse til den anden) skal du sende det af 2 gange.

Hvis du har SharePoint af en art kan du dele dokumentet med forskellige adgangsrettigheder den ene eller den anden.

Håber at det bringer dig lidt videre.

med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT