Avatar billede ovec Juniormester
16. januar 2016 - 00:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kontaktpersoner flyttes fra Gmail til Outlook 2010

Det jeg ønsker at gøre er at flytte mine adresser fra Gmail til Outlook 2010.
Når jeg eksportere adresserne fra Outlook kommer der en meddelelse der siger:

Eksporter fra det gamle Google Kontaktpersoner

Denne eksempelversion af Google Kontaktpersoner understøtter endnu ikke eksport. Sådan eksporterer du dine kontaktpersoner nu:

1. Gå til det gamle Kontaktpersoner
2. Eksporter dine kontaktpersoner

Så kan vælges:
Annuller - Gå til det gamle kontaktpersoner

Og det gør jeg så - Under kontaktpersoner man vil eksportere vælger jeg den der passer til Outlook

Outlook CSV-format (til import til Outlook eller en anden applikation) - og så eksporterer jeg så.

Så har jeg en mappe/fil med alle adresserne i

Når jeg så skal importere adresserne i Outlook kan jeg vælge flere muligheder og jeg har prøvet de fleste - men dem/den disse jeg kan vælge er mærket med Semikolonseparede værdier - indholdet i den fil jeg har hentet i Gmail er kommasepareret - det vil sige der er en masse kommaer.

Og jeg kan ikke vælge en kommasepareret variant.

Det jeg får ud af det er at alle filerne (adresserne) kigger i kontaktpersoner i Outlook - men ikke som kontaktpersoner der er bare nogle farvede streger - altså ikke noget jeg kan bruge til noget.

Er der en mulighed for at ændre alle kommaerne til semikolloner - hvis det er løsningen - eller er der andre har gode forslag
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2016 - 00:57 #1
Der er flere løsninger, men jeg tror det der er mest ligefor, er at åbne filen i notepad. Vælg "Søg og erstat", og erstat alle kommaerne med semikolon.

Se om ikke det giver det ønskede resultat...
Avatar billede stjans Guru
16. januar 2016 - 10:12 #2
De rigtig dovne (som mig) benytter Sync2
Avatar billede ovec Juniormester
16. januar 2016 - 12:04 #3
Hej Ole
Tak for tippet - det lyder fornuftigt - er du rar at give et godt sted at hente Notepad så jeg ikke får alt muligt skrot ned med samtidigt
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. januar 2016 - 16:28 #4
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2016 - 16:29 #5
:-) Notepad har været indbygget i windows siden version 3.00

Start->kør

Skriv: Notepad

...så åbner den...
Avatar billede ovec Juniormester
19. januar 2016 - 23:42 #6
Hej Ole
Undskyld jer er lidt sent tilbage - ja jeg ved godt notepad har været der i mange år - det der stoppede mig en smule bar at den i Win 10 ikke hedder notepad men notesblok.

Filerne der kommer fra gmail er kommaseparerede og der er kun semikolon filer som kan importeres i Outlook.

Men selv om adresserne var ændret til semikolonseparede kunne de ikke importeres

På Helpdisken.dk http://helpdesken.dk/kopier-dine-kontaktpersoner-fra-gmail-til-outlook/
er der dels en instruktion og dels en forklaring til at prøve når det ikke virker.

Jeg importerer mu adresserne med Håndkraft - har ikke lyst til at spilde mere tid på systemerne der ikke rigtigt fungerer

Men tak for hjælpen - er du rar at lige give en kommentar så jeg kan slutte sagen og give dig point
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2016 - 11:54 #7
Notepad hedder nu også notepad.exe i windows 10... - men "overfladenavnet" er ganske rigtigt notesblok på dansk.

Wintast+R - indtast notepad.exe - så starter "notesblok" op... :-)

Jeg samler ikke på point, så læg du selv "svar" (ikke kommentar), og tag selv point.
Avatar billede ovec Juniormester
31. januar 2016 - 10:45 #8
Hej Ole
Ja nu kender jeg den - det der blot var lidt forvirrende/anderledes - det var det at jeg ikke kunne finde notepad fordi den hedder noget andet i dag
Jeg slutter sagen nu - men tak for hjælpen