Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. januar 2016 - 09:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Få streg væk under e-mail adresse

Når man skriver en e-mail adresse, så kommer der, automatisk, en streg under.

Det gælder for LibreOffice Writer og Word

Kan man ikke slå den streg fra ?

Hvordan ?

Der er irriterende, når man skriver breve og slutter med sin adresse, samt e-mail, synes jeg.
Avatar billede wjens Guru
11. januar 2016 - 11:16 #1
Det en option du kan slå til eller fra. Som standard er den slået til, så du skal bare have den slået fra.

Options ser lidt forskellige ud i de forskellige versioner af programmerne. Find det i opsætning/options - AutoCorrect / stavekontrol ..

I min engelske version er der et valg AutoFormat-as-you-type for "Internet and network paths with hyperlinks". Det hedder noget lignende i en dansk version. Håber at du kan finde det ud fra det her input.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. januar 2016 - 11:48 #2
Hvis det ku gælder enkelte gang kan duså ikke nøjes med højreklik og fjern hyperlink?
http://web.gratisupload.dk/f/8uwn022s89/
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. januar 2016 - 14:45 #3
wjens og poko1

Jeg kan ikke finde ud af det ...

Synes ikke, at der står sådan i den danske udgave af LibreOffice Writer No. 5

Og jeg har en gammel udgave af Word - 2000.

Hvor det heller ikke står sådan.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. januar 2016 - 18:13 #4
Undskyld ulejligheden

Jeg spurgte i Office Forum.

Forstod det bedre.

Funktioner
Autokorrektur indstillinger
Fjern flueben ved "URL genkendelse"
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
11. januar 2016 - 18:15 #5
Undskyld ulejligheden