Avatar billede Remmos Nybegynder
08. januar 2016 - 11:01 Der er 4 kommentarer

Lige pludselig fylder excell filen monster meget?? og blevet tung at arbejde med

Jeg har en oversigt over forskellige oplysninger omkring serviceaftaler, aktører, adresser og priser. der er selvfølgelig opsætning med overskrifter og foldud funktion og sortering alt efter hvad der skal tjekkes. Der er årsbasis på foldud/ind funktionen, nu skal der laves nyt år, med måneder, kolonner osv.
for at kunne kopiere matte jeg slog sorteringen fra, ellers fik jeg ikke kopieret det rigtigt, der manglede nogle rækker ca 25 af ialt 317 rækker. nå jeg fik kopieret det så fint ud, men det var blevet tungt at arbejde med og nogle af felterne i menuen blev sorte mens det stod og arbejde med at gemme eller lukke.
Jeg fik kigget under egenskaber og nu fylder den fil altså 41,4 MB hvor tidligere versioner står til at fylde 2,61 MB.

Er der nogen som har en forklaring på hvad der er sket?
Avatar billede supertekst Ekspert
08. januar 2016 - 13:40 #1
Svært at sige, hvad der er sket.

Har du prøvet en reparation?
Avatar billede Remmos Nybegynder
08. januar 2016 - 13:46 #2
reparation?
jeg har prøvet at åbne en tidligere version som ikke skulle fylde så meget, men det blev ikke bedre af  det?
hvad kan man ellers prøve?
Avatar billede supertekst Ekspert
08. januar 2016 - 14:11 #3
Hvilken version anvender du?

I tidligere udgaver af Excel var der en mulighed for at "Åben og reparer"
Avatar billede finb Ekspert
08. januar 2016 - 14:43 #4
Hvis du lægger alt i array kører det nemt og hurtigt