Avatar billede michaelvahl Nybegynder
25. december 2015 - 12:54 Der er 6 kommentarer

Skrivebord og baggrund forsvundet, sprog ændret til engelsk m.m.

Hej,

Da jeg åbnede min computer her til morgen, var min skrivebordsbaggrund blevet erstattet med windows-logoet. Samtidig er alle mine filer og dokumenter på skrivebordet forsvundet, og erstattet med fabriksapps som Google Play Music o.l.
Sproget på computeren var ændret til engelsk. Microsoft Edge er tilbage på min værktøjslinje, og alle mine favoritter er fjernet fra Mozilla Firefox.

Det ser nærmest ud som om, at min computer er blevet gendannet til fabriksindstillinger - men har dog ikke slettet alle de programmer jeg har downloadet til computeren som fx dropbox.

Hvad er der sket? Den var ganske normal i går nat, da jeg var på computeren sidst. Jeg har windows 10.

Vh

Michael
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 13:18 #1
Hej og velkommen til.
Den er ikke logget på en ny bruger?
Avatar billede michaelvahl Nybegynder
25. december 2015 - 13:25 #2
Det her er det underligste nogensinde!
Jeg scannede for virus, men uden at finde noget. Så genstartede jeg computeren og loggede ind igen - og nu er ALT tilbage igen. Jeg gad nok vide hvad der er foregået. Er SÅ forvirret!
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 13:28 #3
Ja det er forståeligt. Håber den forbliver sådan :-)

Du får lige den vejledning her som ny bruger :-)

PS Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne i forbindelse med pointgivning som tak for hjælpen.
Kun hvis du ikke får en løsning bruger du svar funktionen og selv accepterer dette svar.
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2015 - 13:28 #4
Hvis det ikke ændrer sig til det værre igen, så lukker du blot tråden med dit eget svar :-)
Avatar billede K-IT Nybegynder
26. december 2015 - 20:13 #5
Jeg har selv lige haft dette problem på den ene af mine Windows 10 maskiner, og fandt frem til at nede i højre hjørne er der en knap der viser nye beskeder, og hvis man klikker på denne kan man vælge tablet visning, hvis man slår dette fra kommer skrivebordet tilbage som det plejer at være.
Avatar billede K-IT Nybegynder
26. december 2015 - 20:13 #6
Jeg har selv lige haft dette problem på den ene af mine Windows 10 maskiner, og fandt frem til at nede i højre hjørne er der en knap der viser nye beskeder, og hvis man klikker på denne kan man vælge tablet visning, hvis man slår dette fra kommer skrivebordet tilbage som det plejer at være.