Avatar billede Jolles Professor
17. december 2015 - 17:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TeamViewer

En ven har hjulpet mig med noget TeamViewer. Hun overtog min pc, og nu kan jeg godt være nervøs for, om hun nårsomhelst kan kigge mig over skulderen. Hvordan lukker jeg for den mulighed igen? Hun ved det heller ikke, men mener, det sker af sig selv, når TW lukkes.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2015 - 18:09 #1
Hvis TeamViewer ikke kører i baggrunden på din computer kan den ikke tilgås.
Du kan se om du har et aktivt ikon nede i taskbar ved uret.
Starter den sammen med Windows, så deaktiver den og fjern den fra opstart.

Du kan også se om der kører noget i joblisten.
Her kan du højreklikke og afslutte job. Men den vil starte igen hvis den er sat som opstart i Windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2015 - 18:10 #2
For at være helt sikker kan du jo også afinstallere den, hvis det vil gøre dig mere rolig :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2015 - 18:27 #3
Avatar billede aphandersen Juniormester
17. december 2015 - 19:25 #4
Teamviewer fungerer som udgangspunkt sådan at den computer der skal overtages på en eller anden måde skal acceptere at man gør det, fra gang til gang, før man gør det. Det kan gøres på flere måder, men du kan ikke undgå at se at hun gør det, fordi der popper et vindue op.

Og ellers har du selvfølgelig muligheden for at afinstallere det.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2015 - 20:27 #5
#4
Er du 100% sikker på det?

Duka Pc som min mor har, der skal ikke fortælles hvilken id og kode der er på den. Hver pc har deres eget ID og kode der bruges igen og igen ved support.
Jeg har selv set både id og kode på hendes computer.

Jeg kunne måske frygte at det samme kan ske på en privat Teamwiever session, hvis programmet starter op med Windows.
Har brugt det et par gange, og ved en opstart af den computer jeg fjernbetjente, der skulle den samme id og kode bruges igen ved genstart.
Så en lukning af tjenesten, og en kontrol af at den ikke kører ved opstart af Windows ville jeg da som minimum tjekke af
Avatar billede buddy45 Juniormester
17. december 2015 - 23:09 #6
TeamViewer vil, uanset om du bruger attended (overvåget adgang) eller unattended access (adgang uden bruger accept [=uovervåget adgang]) vise når en bruger er tilslutter din computer. Det er den blå bjælke der kommer ud nede ved uret. Den bruges bl.a også til chat med brugeren. Den vil altid dukke op når der tilsluttes - også selv om man har en licens.
Hvis der er stjerner i feltet under 'Dit ID' og 'Adgangskode', så er din computer sat op til Unattended access. Luk for servicen Teamviewer (start - kør - services.msc - find Teamviewer og sæt til Disabled) så den ikke kører i baggrunden - eller afinstaller hvis du er usikker.
Hvis servicen ikke kører kan man ikke tilslutte uden accept.
Du kan i indstillinger desuden sætte, at den skal bruge dynamisk kode (ny kode hver gang) ved overvåget adgang.
Avatar billede buddy45 Juniormester
17. december 2015 - 23:13 #7
Hvis du er i tvivl skal du afinstallere TeamViewer og i stedet bruge TeamViewer Quick Support. Den installerer ikke noget og kører kun når du starter den. Når du afbryder/slukker er den væk igen.

https://www.teamviewer.com/da/download/windows.aspx
Avatar billede kurtba Ekspert
18. december 2015 - 01:00 #8
Hvis teamviewer hele tiden kører med samme id og kode, så er det noget man bevidst har sat den op til, for ellers gør den det ikke.
ID er altid det samme, men hver gang den startes er det med en ny kode.
Medmindre man altså har sat den op til altid at være tilgængelig.
Jeg har sat en enkelt af mine pc.er op til, at jeg altid kan tilgå den, men det krævede manuelt arbejde, samt at jeg lavede en gratis konto hos firmaet.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2015 - 13:28 #9
#8 Ja det har du sikkert ret i. Det er sikkert derfor at Duka har valgt denne løsning. Min mor skulle ikke oplyse noget om kode, da de ordnede et problem med opdateringer på hendes pc.
Jeg har selv TeamWiever installeret, men har valgt at tjenesten ikke må starte med Windows. Det gøres helt manuelt.
Avatar billede Jolles Professor
18. januar 2016 - 22:34 #10
TAk, det var en god kommentar. Læg et svar, så får du points. Tilgiv at det varede så længe - en kedelig smutter.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2016 - 15:55 #11
svar, hvis det var min kommentar du mente