Avatar billede ntrautner Nybegynder
08. november 2015 - 20:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Delvis fjernelse af filer fra Google drev.

Hej. Jeg bruger google drev og synkronisere indholdet ned på mine 2 mac´s (1 pro og 1 air). Min udfordring og spørgsmål er, at min air ikke har stor nok hukommelse til at kunne rumme alle de filer der ligger på Google drevet, og derfor er jeg kun interesseret i at synkronisere de mapper ned som jeg pt. arbejder med. Jeg er bare ikke sikker på hvordan jeg fjerne nogle af mapperne fra min Air uden at slette dem på hhv. GD og min Pro.
Det er sikkert super simpelt, men jeg ved ikke hvordan jeg gør - nogen som kan hjælpe?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2015 - 09:18 #1
på min pc (!) kan man højreklikke på drev-ikon og vælge Indstillinger / præference. Der kan man vælge om man vil sync alle filer eller kun udvalgte mapper.
Avatar billede ntrautner Nybegynder
09. november 2015 - 12:30 #2
Tak - det bragte mig på sporet.
Så til andre som står med samme udfordring:
På mac sidder der et GD ikon oppe i topbjælken. Højreklik og der findes der tre prikker over hinanden - klik på dem for at komme til indstillinger. Herinde findes præferencer hvor mapper kan vælges til og fra.

Tak :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2015 - 12:50 #3
læg lige et svar selv, så du kan lukke/acceptere at opgaven er løst (og du bevarer dine point)
Avatar billede ntrautner Nybegynder
07. januar 2016 - 09:00 #4
tak for hjælpen - udfordring løst :-)