Avatar billede renedall90 Nybegynder
25. oktober 2015 - 16:58 Der er 11 kommentarer

Mikrofon problemer

Hej alle !

jeg har nogle problemer med mit windows slet ikke kan finde mit headsæts mikrofon. Dvs. jeg kan kun bruge den in byggede mikrofon når jeg FX skal bruge skype hvilket er super træls,'

det mest underlige er når jeg bruger Teamspeak er der intet problem med min mikrofon det er kun når jeg skal bruge windows optagerenhed eller Skype..

Nogen af jer der har en ide til hvad det kan være og evt kan løses ? jeg køre i øjeblikket med windows 10..
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2015 - 17:21 #1
højreklik på lyd-ikon i systembakken. Vælg Optagelsesenheder. Find din mic, og angiv den som standard - så burde det være ok - evt efter en genstart.
I Skype skal du via funktioner/indstillinger ned til lydindstillinger og vælge din mic der.
Avatar billede renedall90 Nybegynder
25. oktober 2015 - 17:27 #2
hej claes57 takk for hurtig tilbage melding men
problemet er den ikke viser min mikrofon inde i optagelsesenher den kan kunne finde den mikrofon der er in byggede i pcen :/

de eneste muligheder jeg har i optagelse enheder er:

Mikrofon
ingående linje
steromix
Avatar billede renedall90 Nybegynder
25. oktober 2015 - 17:32 #3
hej claes57 takk for hurtig tilbage melding men
problemet er den ikke viser min mikrofon inde i optagelsesenher den kan kunne finde den mikrofon der er in byggede i pcen :/

de eneste muligheder jeg har i optagelse enheder er:

Mikrofon
ingående linje
steromix
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2015 - 17:40 #4
skype er som sådanne også windows nu om dage - firmaet er købt af microsoft.
Prøv at sætte headset til, og så genstarte pc. Så burde windows kunne finde det ved start, og det kan vælges.
Hvis dit headset er med et stik til mic og et til lyd, så skal du måske vælge indgående linje.
Avatar billede renedall90 Nybegynder
25. oktober 2015 - 17:44 #5
jeg har forsøgt mig med at genstarte hvor headsættet sidder i osv men den vil ingen ting den kan stadig ikke finde mit headsæt eller det vil sige lyden virker helt fint i headsættet men mikrofonen virker slet ikke?

jeg kan ikke aktivere indgående linje det super underligt
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2015 - 18:15 #6
hvis du ser i kontrolpanel/enhedshåndtering - er der så noget med anmærkninger?
I øvrigt - du skal ikke klikke i 'svar'. Du er spørger. Når du klikker i svar vil andre brugere måske gå udenom denne tråd da de ser, der allerede er et svar (og vi har jo ikke en løsning endnu).
Avatar billede renedall90 Nybegynder
25. oktober 2015 - 18:31 #7
Arh mange takk skal lige ind i det her system :D håber det er korrekt nu :)

nej der dukker intet op med mit headsæt går jeg ind på skype kan jeg også kun vælge en mulighed som er min in byggede mic
der er umildbart ingen anmærkning omkring noget ikke virker..
Avatar billede claes57 Ekspert
25. oktober 2015 - 18:51 #8
i indstillinger for nogle lydkort kan man vælge, om mic-indgang skal bruges til fx baghøjttaler i et 5.1 setup. Du må se efter på dit lydkorts indstillinger - og kun vælge alm stereo udgang - ikke noget fancy med 5.1 eller 7.1 setup.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. oktober 2015 - 18:52 #9
har du disse indstillinger?
perfekt til Skype
http://gratisupload.dk/f/8u62j56ar0/
Realtek Mixer & kontroller
http://gratisupload.dk/f/8u56uugnl0/
Avatar billede renedall90 Nybegynder
25. oktober 2015 - 20:16 #10
nu er det opsat som i siger men det virker stadig ikke :S
Avatar billede jensj979 Nybegynder
25. oktober 2015 - 21:23 #11
Jeg har sku også problemer med det og jeg synes godt nok at det er op af bakke og få det til at virke... Så jeg takker og bukker sku også for hjælpen herinde!!