Avatar billede ZeBa Ekspert
23. oktober 2015 - 20:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lydoptagelser

Når jeg optager lyd fx fra en hjemmeside, kan jeg kun gøre det via pc'ens højtaler og derfra til dens mikrofon - og det kan naturligvis ikke bruges til noget.
Hvordan kan jeg få den til at optage direkte fra lydkortet (eller hvad det hedder?
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. oktober 2015 - 20:58 #1
Gå i kontrolpanel lyd tryk fanen Optagelse aktiver Stereomix tryk på benyt som standard enhed
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. oktober 2015 - 21:02 #2
Måske har jeg ikke forklaret det tydeligt nok, så:

Hvis der kører en lyd fra en hjemmeside og jeg startet optagelse med fx Audacity, slår den fint ud - men hvis jeg skruer ned for højttalerne, forsvinder udslaget, og der optages ikke noget.

Jeg har været inde i Kontrolpanel --> Hardware og lyd --> Administrer lydenheder --> Optagelse - og valgt lydenhed, uden at det hjalp.
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. oktober 2015 - 21:05 #3
#1: Mener du ikke det, jeg har gjort i #3?
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. oktober 2015 - 21:12 #4
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. oktober 2015 - 21:23 #5
Det er det, jeg har gjort
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. oktober 2015 - 21:24 #6
Men jeg har ikke set den store skærm til højre, kun den lille til venstre
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. oktober 2015 - 21:37 #7
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. oktober 2015 - 21:47 #8
Jeg har ikke noget, der hedder RealTek
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. oktober 2015 - 22:08 #9
Er du sikker på at du har alle drivere installeret?
jeg skrev jo også eller lignende!
Hvilke Pc. mærke?
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. oktober 2015 - 01:28 #10
Aner det ikke, men jeg bad en reparatør fixe det for et par måneder siden, så jeg går ud fra, at han har sørget for det. Jeg kan ikke huske om jeg tjekkede, at det virkede, da jeg kom hjem.
Det er en Lenovo