Avatar billede kaffekanden Mester
22. oktober 2015 - 17:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mac OS på vindovs

Hey
Jeg ved at man kan installere Windovs på en Mac computer via Boot Camp
men kan man gøre det omvendt så det er installere Mac OS  på Windovs 10?
hilsen Morten
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2015 - 20:19 #1
så skal du gøre det via virtualbox.
https://www.virtualbox.org/
det bruger et mellemlag af drivere mellem den virtuelle mac og din pc's hardware, så den kører langsommere. Men ellers, så kan man sætte den op til at køre i fuldskærm samtidig med windows - og du kan sætte en dynamisk plads af til mac, så den ikke bare skal bruge fx 50gb af din disk. Og du kan have data på din win (fx mappen dokumenter) som du har fuld adgang til fra mac.
Og det er gratis - hvis du har en legal mac-os liggende.
Avatar billede kaffekanden Mester
30. oktober 2015 - 22:37 #2
Okay tak:)
skal det være Mac OS 64 bit jeg skal kører med når nu mit Windovs er 64 bit eller kan jeg godt kører med 32?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2015 - 05:30 #3
Der er helt frit valg.
Avatar billede kaffekanden Mester
02. november 2015 - 21:47 #4
Hvordan Booter man i Windovs 10?
Jeg kan ikke helt få virtuakBox til at gå ind på min Mac OS installision CD
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2015 - 08:47 #5
I virtualbox opretter du en maskine og sætter den til Mac. Og du sætter din Mac-cd i drevet og tilføjer den som enhed. Når du så starter den virtuelle maskine vil den boote på cd og du kan indlæse helt som vanligt - inkl formatering - bare på den virtuelle...
Avatar billede kaffekanden Mester
03. november 2015 - 09:48 #6
Okay tak:)
men når jeg sætter den til at strare fra mit E Drev altså hvor CDen går den godtnok ind på CDen men der kommer til at stå at den ikke kunne Boot standard fra CDen
ved du om der er en anden måde man kan boot den fra virtuakBox?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2015 - 10:54 #7
Se i opsætningsside af den virtuelle maskine. Under grafik sæt den til max ram, og tilsvarende ved hukommelse - giv den minimum 2gb (gerne mere hvis du har over 8gb på maskinen).
Avatar billede kaffekanden Mester
24. februar 2016 - 21:13 #8
har fundet svar
Avatar billede claes57 Ekspert
24. februar 2016 - 22:12 #9
Det er en side til udveksling af erfaringer. Hvis du kunne formulere løsningen på et Pat sætninger, så kunne du hjælpe ender, der søgte svar på samme problem.
Hvis du bare holder det for dig selv, så kunne vores hjælp jo være på samme måde. Find selv ud af det - og det kunne du. Men hjælp lige andre, tak.
Avatar billede Wally73 Mester
24. februar 2016 - 23:19 #10
Løsningen med VirtualBox kan være lidt tung, da man kører et helt operativsystem inden i et andet operativsystem.
Men det er en let løsning.

En lidt sværere løsning er en såkaldt Hackintosh, hvor man kører Mac OS'et næsten direkte på hardwaren.
Søg på google efter Hackintosh og du vil få en masse hits.
Avatar billede kaffekanden Mester
20. marts 2016 - 20:19 #11
Har fundet svar