Avatar billede Uvanga Ekspert
18. oktober 2015 - 08:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win10 gendannelsespunkt

Hvordan aktiverer man automatisk gendannelsespunkt i win10? Jeg har oprette et par punkter manuelt, og det er de eneste jeg kan se eksisterer. I win8.1 var der en funktion der automatisk kunne stilles til opret gendannelsespunkt f.eks. hver uge. Det må da også findes i win10, men hvor??
Avatar billede buddy45 Juniormester
18. oktober 2015 - 08:43 #1
Kontrolpanel - System - System beskyttelse
Avatar billede buddy45 Juniormester
18. oktober 2015 - 10:47 #2
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. oktober 2015 - 12:37 #3
Kontrolpanel-System- Så vidt så godt, men der ikke et punkt der hedder system beskyttelse. Jeg har scrollet igennem alle menuer på siden, men ingen system beskyttelse..
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. oktober 2015 - 12:52 #4
Jeg er nu kommet ind til Systembeskyttelse. Der genoprettes tilsyneladende et automatisk gendanpkt. ved systemopdateringer. Det er vel også ok. Er der i grunden behov for mere?? Jeg påregner for en sikkerhedsskyld manuelt oprette en gang pr. mdr. Jeg kan nemlig ikke umiddelbart se at det kan indstilles til automatisk, f.eks. en gang pr. mdr.
Avatar billede buddy45 Juniormester
18. oktober 2015 - 12:56 #5
http://gratisupload.dk/f/8u215zq6n9/ er vejen til system gendannelse. Her kan ikke opsættes automatiske gendannelsespunkter.
Så vidt jeg ved kunne du heller ikke det i Windows 8.

Prøv at følge instruktionen i #2 og se om den virker.
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. oktober 2015 - 14:34 #6
buddy45 send venligst et svar.
Jeg er nu på sporet af gendannelse. Som jeg ser det er #2 til VISTA. Jeg kan heller ikke finde de viste menupunkter i win10. Men du har ledt mig i den rigtige retning, så point er på vej..
Avatar billede buddy45 Juniormester
18. oktober 2015 - 14:57 #7
http://gratisupload.dk/f/8u22apto6r/

Hvis du åbner opgavestyring og browser ned til Microsoft - Windows - SystemRestore, kan du prøve at sætte den til at køre fx dagligt eller ugentlig.