Avatar billede por1 Juniormester
26. september 2015 - 12:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

virus?

pc, win 10, edge/ie.
min pc vil, næsten intet det har taget mig 4 timer at nå hertil.
kan ikke bruge windows tasten. afinstalleret firefox, den var der knas med
har kørt flg. auslogics, ccleaner, adaware, spybot sd, superantispyware.
nu har jeg ikke mere ammunition.
idéer?

ps er lige væk til 1400.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2015 - 15:11 #1
hvis du har en backup af data og indstillinger, så lav en ren installation af windows. http://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Hvis du ikke har kopi af data så må du via Ctrl+Shift+Esc starte jobliste, og i fanebladet 'detaljer' se, hvad der bruger alle ressourcer (klik på overskriften 'CPU' og den sortere listen efter dem, der bruger mest/mindst.
Avatar billede por1 Juniormester
26. september 2015 - 15:14 #2
bruger kun 6-7% i alt.
Avatar billede por1 Juniormester
26. september 2015 - 15:19 #3
er påbegyndt en ny opgradering, suk, det har heller virket tilfredsstillende, på noget tidspunkt :o(
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2015 - 15:31 #4
Kan du ikke gå tilbage til det du kom fra?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2015 - 15:36 #5
Det hjælper ikke at sætte mere i gang før fejlen er rettet. Hvis du har en tidligere opgradering, der lige manglede at hente nogle opdateringer på nettet, så vil den nok skulle bruge ekstra tid på at spole dem tilbage før den kan sætte tid af til at indlæse den opgradering, du allerede har kørt ind en gang.
Når den går i bro, så se i jobliste /ydeevne om der er fuld gang i CPU, disk eller Lan/wifi. De skal normalt ligge helt i bund for at maskinen har optimal hastighed - ellers er den på hårdt arbejde, og vil nødigt forstyrres.
Avatar billede por1 Juniormester
26. september 2015 - 21:13 #6
nu har jeg så fået den ned, men jeg kan ikke få den til, at brænde?
Avatar billede por1 Juniormester
26. september 2015 - 22:41 #7
nej, når jeg booter fra cden og den begynder. at installere melder den, at der mangler en mediedriver, næste gang jeg forsøger melder den, fejl på pcen. jeg kommer ikke ud af stedet.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2015 - 10:01 #8
Har du prøvet at oprette det på usb i stedet?
Avatar billede por1 Juniormester
27. september 2015 - 10:55 #9
ja, men den melder, at den ikke kan finde et usb flashdrive, men der sidder ét i??????
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2015 - 12:14 #10
Hvilken usb pind bruger du?
Har du prøvet andre usb pinde?
Avatar billede por1 Juniormester
27. september 2015 - 14:17 #11
SanDisk 60gb, nej har kun den, virker f
Avatar billede por1 Juniormester
02. oktober 2015 - 20:37 #12
tillader mig, at lukke selv, tak for kommentarerne.
efter alle de beskrevne fejlmeddelelser+nogle nye, opgav jeg og fik én til, at lægge ny win8 på, jeg nåede dog. at få backup på det mest vigtige.
ham jeg fik til det lever af, at rep. pere, han sagde man skal vente med win10, der er for mange fejl. han har masser af win 10, der skal ominstalleres.
mit råd glem win10 for en tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2015 - 07:15 #13
Det var da et godt råd :-) Man kan jo se hvor mange spørgsmål der kommer om Win 10 herinde. Har du en Win 8.1 vil jeg også mene det er et minimum af forskel man mærker ved et skift til Win 10. De er stort set lige hurtige.
Afmelder overvågning af tråden.