Avatar billede g91 Juniormester
24. september 2015 - 20:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Korrupt login, Win7

I forbindelse med Windows Update er der sket en fejl på en af vores HP ProBook Win7 Pro.
Den stoppede i opdateringen med en dialogbox, der meddelte at "der er sket en fejl, luk programmet" og så en OK "knap"
Men alt brugerinput var låst.
Nu er status sådan:
Ved forsøg på login mangler for det første fingeraftrykslæseren.
Den eneste brugerkonto der figurerer hedder "Anden bruger" og ethvert forsøg på login mislykkes.
Jeg kan starte i fejlsikret tilstand, og her kommer de rigtige brugerkonti med mulighed for login.
Jeg har prøvet at gendanne et par gange (gendannelsespunkt) men uden at det afhjælper problemet.
Nu er jeg løbet tør for ideer, så hjælp er mere end velkommen.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2015 - 09:26 #1
Avatar billede g91 Juniormester
25. september 2015 - 21:14 #2
Jeg har kørt sfc /scannow men det var desværre ikke tilstrækkeligt til at løse problemet.
Nu har jeg imidlertid(i fejlsikret tilstand) fået isoleret problemet til den funktion som hedder DigitalPersonal godkendelsestjeneste, men jeg kan ikke reparere funktionen.
Avatar billede g91 Juniormester
25. september 2015 - 21:16 #3
Nåh det sidste var bare ment som en kommentar. Poientene er stadig "til salg" for det rigtige råd.
Avatar billede f-arn Guru
26. september 2015 - 09:41 #4
Nu har jeg imidlertid(i fejlsikret tilstand) fået isoleret problemet til den funktion som hedder DigitalPersonal godkendelsestjeneste, men jeg kan ikke reparere funktionen.

Hvordan er du nået frem til det, og hvad har du prøvet for at reparere den?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2015 - 10:03 #5
http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-Systems-and-Software/DigitalPersona-Validity-fingerprint-and-Windows-7/td-p/234852
Der er forklaring og link til at fjerne funktionen, og efter genstart, at indlæse den på ny frisk fra HP.
Avatar billede g91 Juniormester
26. september 2015 - 22:05 #6
Tak for link claes57. Det var en sej omgang, men jeg vandt s'gu' over dyret til sidst.
Vil du lægge et svar, så er point dine.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2015 - 04:40 #7
Tillykke med sejeren. Men bare luk selv, du havde selv fundet synderen, og taget kampen. ;)
Avatar billede g91 Juniormester
09. oktober 2015 - 09:36 #8
Lukket