Avatar billede dkclajen Juniormester
22. september 2015 - 16:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Slet post med relateret poster.

Vil gerne have en sletknap i min form som sletter en kunde, men får fejl om at en tabel indeholder relateret poster.
Og ja det er jeg jo med på, og det skal den jo også bare slette sammen med kunden, men hvordan? :/ Nogen som ved hvordan det skal sættes op?
Avatar billede rosco Novice
22. september 2015 - 16:50 #1
I dine relationer kan du vælge relaterede poster gerne må slettes
Avatar billede dkclajen Juniormester
22. september 2015 - 17:09 #2
Ja jeg fandt det lige inden du skrev. :D havde ellers søgt på det i flere dage nu. :(  Men smid et svar, så får du point alligevel. :)
Avatar billede rosco Novice
22. september 2015 - 17:12 #3
Hvis du højre-klikker på relationen mellem de to tabeller kan du vælge at afkrydse "Kaskadevis sletning af relaterede poster".

Vigtigt: vær helt sikker på at det er relaterede poster der gerne må slettes.

Så check efter at dine relationer er korrekte.
Avatar billede rosco Novice
22. september 2015 - 17:13 #4
Perfekt.
Avatar billede rosco Novice
22. september 2015 - 17:14 #5
Du skulle bare ha spurgt for længe siden :-)
Avatar billede dkclajen Juniormester
22. september 2015 - 17:32 #6
Ja det burde jeg nok have gjort. 😏 Mit næste spørgsmål bliver nok mere hvor man kan lære lidt advanceret database uden den skal koste en halv månedsløn. 😊
Avatar billede rosco Novice
22. september 2015 - 18:16 #7
Jeg har gjort det på denne måde. Gået igang med en konkret database opgave, lånt bøger på biblioteket om Access, samt stillet spørgsmål her på eksperten. Kræver lidt tålmodighed men det gør den slags jo.
Avatar billede dkclajen Juniormester
22. september 2015 - 18:23 #8
Ja det er også min nuværende plan, dog syntes jeg ikke rigtig det er til at finde bøger om Access 2010/2013. :)
Avatar billede rosco Novice
22. september 2015 - 21:32 #9
Principperne er de samme i 2007 hvis du kan finde dem.
Avatar billede rosco Novice
22. september 2015 - 21:34 #10
Ellers er det til at finde en del på nettet. Hvis men ved hvad man leder efter.
Avatar billede dkclajen Juniormester
23. september 2015 - 05:57 #11
Så må jeg luge på biblioteket og se hvad jeg kan finde.