Avatar billede visto Professor
19. september 2015 - 13:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke opgradere fra Windows 8.1 til 10

Jeg vil fra en frisk installation af Windows 8.1 opgradere til Windows 10 v.hj.a. MediaCreationToolx64.exe. Men når jeg kører filen, får jeg beskeden "Noget gik galt. Fejlkode 0x80070002-0x20016"
Ved at søge på denne fejlkode fandt jeg denne side http://windows.microsoft.com/en-us/windows/windows-update-error-80072ee7#1TC=windows-7 , hvor der linkes til et troubleshooterværktøj. Ved kørsel af det, får jeg at vide, at "Service registration is missing og corrupt".
Ved at søge videre derfra kommer jeg til https://support.microsoft.com/en-us/kb/971187 , hvor der henvises til et Fixit-værktøj. Når jeg prøver at køre det, får jeg blot Fejl kode 80072F78.

Kan nogen hjælpe mig videre herfra?

Windows 8.1 installationen er registreret.
Avatar billede visto Professor
19. september 2015 - 16:22 #1
Det er ikke kun et upgradeproblem. Jeg kan heller ikke opdatere. Computeren forekommer at hente alle opdateringer, men når den så ser ud til at være færdig efter et kvarter, får jeg meddelelsen: "Der opstod en fejl under download af opdateringer".
Avatar billede visto Professor
20. september 2015 - 17:08 #2
Har selv fundet løsning. Geninstallerede Windows 8.1 men denne gang med netforbindelse tilsluttet under installation. Det gav et helt andet forløb og alt lykkedes og virker.
Afslutter hermed.