Avatar billede darkwader Juniormester
14. september 2015 - 17:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 kan ikke læse SD-kort eller USB pinde

Efter jeg har opgraderet min brors pc til windows 10 laver den ikke læse sd drev eller usb drev

Hver gang han sætter et SD kort eller en USB pind i kommer windows ud og siger at du skal formatere disken før du kan bruge den.

Sjov nok. Hvis vi sætter samme SD-kort eller USB pind i en
windows 7 maskine kan den godt læse ovenstående diske.
Mærkeligt nok er problemet ikke på cd-rom drevet.
eller drev D:

Nogen svar på hvorfor den gør det ?

For hånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2015 - 17:32 #1
Har du tjekket om der er nyere drivere til dine usb porte og kortlæser?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2015 - 17:34 #2
evt bare genindlæs win7 drivere til usb.
Avatar billede darkwader Juniormester
14. september 2015 - 18:07 #3
Jeg har genindlæst win 7 drivere det hjalp ikke
Så var inde op Packard bell hjemmeside for at se om der lå opdatere drivere til den. Det gør der ikke

Pc en er en Packard bell Easy Note LJ 71
Avatar billede darkwader Juniormester
14. september 2015 - 18:11 #4
Jeg har også prøvet at give dem et andet drev navn
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2015 - 18:28 #5
Prøv med Slimdrivers, om den kan finde drivere der er bedre:

http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede darkwader Juniormester
14. september 2015 - 19:04 #6
Jeg har kørt slimdrivers. Fik opdateret 3 drivere. Det hjalp ikke. Programmet er i øvrigt ikke dumt endda :-)

Min bror har en ekstern disk som kan bruges uden problemer.
Har nu kryds med en 3 disk fejlen er der stadig. Kan bare ikke forstå hvorfor den kan læse en stor ekstern disk der tilsluttes via usb er der ingen problemer. Men SD kort og usb pinde kan den ikke lide. Man kan ikke gang formatere dem. Den fejler i formateringen
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2015 - 20:55 #7
Nej der er et fint program :-)
Hvilke drivere blev opdateret?
Genstartede du computeren efter opdatering?
Avatar billede darkwader Juniormester
14. september 2015 - 21:57 #8
Hej

Ja jeg genstartede den. Ind jeg kan ikke huske helt nøjagtig hvilken drivere det blev opdateret. Hmm Det var Amd driveren og vist nok et device drivere samt lyd driverne.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2015 - 17:40 #9
Jeg har desværre ikke flere bud på hvad du kan gøre :-(
Avatar billede darkwader Juniormester
19. september 2015 - 13:47 #10
Hej
Beklager det sene svar. Tak til alle for input. Har kørt en test ved ren installation så kører den.

Desværre har jeg mødt mr murphy. Så nu er jeg på jagt efter en iso fil windows 7 home 64 bit.

Alle der hidtil har givet input bedes give svar. Så kvittere aflevere jeg point så snart jeg har tid
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2015 - 15:37 #11
Jamen en .iso fil til at installere med kan du finde her:

http://www.oz1dis.dk/win7download/Win7_DA_64_SP1_multiDVD.iso

Der kan gå ca 30 sek før du får tilbud om download.
Filen her er en multidvd der kan installere alle versioner af Win 7 og den er på dansk.
Du burde kunne aktivere med din nøgle :-)

Lægger et svar (til deling med de andre i tråden)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2015 - 15:40 #12
Jeg har selv brugt den sammen med usb pind hvor jeg har klargjort filen med Rufus som du kan finde vejledning til her:
http://www.eksperten.dk/guide/1616
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2015 - 15:41 #13
Avatar billede darkwader Juniormester
19. september 2015 - 16:01 #14
Hej
Se hvad jeg har skrevet i en anden tråd
Husk lige at svarer som et svar, så jeg kan drysse en portion point af :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2015 - 16:12 #15
Ja jeg så først efterfølgende du havde oprettet et spørgsmål med download af win 7, så jeg beklager for dobbeltpost :-)

Er uforstående for du ikke kan bruge den dog, da andre har brugt den uden problemer