Avatar billede TTA Seniormester
07. september 2015 - 20:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke søge efter/hente/installere opdateringer

Jeg har store problemer med at få min PC til at søge efter/hente/installere opdateringer.

Jeg kører Windows 8. Den såkaldte "automatiske opdatering" virker ikke - man skal selv manuelt søge efter, hente og installere opdateringerne (39 i alt!). Problemet er blot at det kan/vil PCen ikke.

Jeg har efter RIGTIG mange timers venten fået PCen til at søge efter og fortælle mig at der er 33 vigtige og 6 valgfrie opdateringer. Men uanset om jeg vælger én ad gangen, eller hele pakken, så går kontrolpanelet helt kold. Den skriver "Henter 33 opdateringer (0 KB i alt, 0% fuldført)" - og det bliver den ved med i timevis. Til sidst er jeg nødt til at "kvæle" kontrolpanelet via CTRL+ALT+DEL... Med NUL opdateringer installeret...

Jeg har prøvet både den automatiske og den, hvor man selv skal vælge hvilke opdateringer man vil have - med samme resultat, nemlig intet...

Kan det virkelig være rigtigt at det skal være så besværligt at opdatere sin PC!?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2015 - 20:22 #1
Microsoft arbejder på den der shop og opdateringer - det kager lidt ind imellem. Men det kan fixes med http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
gå ned til Installer (19.32 MB), og tag den download, der er ud for  - Direct Download
Du kan springe de første faneblade over, og bare starte med backup af regdb og gendannelsespunkt på Step 5 - og så derefter det næste (repairs), som retter fejl. Det er meget anbefalelsesværdigt, at starte programmet i fejlsikret tilstand med netværk - ellers kan enkelte rettelser tage meget lang tid.
Når fejl er rette, så afinstaller programmet - det har ellers en lille snas kørende altid, og det vil man ikke have.
Avatar billede TTA Seniormester
07. september 2015 - 20:46 #2
"bare starte med backup af regdb og gendannelsespunkt på Step 5"
Er det noget jeg bare skal kaste mig ud i eller skal jeg vide hvad det er?

Hvordan starter jeg programmet i fejlsikret tilstand med netværk!?
Avatar billede TTA Seniormester
07. september 2015 - 20:49 #3
PCen henter programmet i løbet af få sekunder. Eftersom de anbefalede opdateringer er på 332 MB, og PCen pt. har hentet 0%, så må jeg konkludere at PCen slet ingenting henter, men bare holder Kontrolpanelet beskæftiget... :-/
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2015 - 04:15 #4
Når du starter programmet er der i billedet en tekst, der anbefaler at køre i fejlsikret tilstand, klik på det, og pc genstarter selv korrekt der. Så stater du programmet igen, og vælger faneblad 'step 5'. Vælger backup og create. Og næste 'repairs'. Her kører du bare det, programmet selv foreslår. Det retter fejl i Windows så pc vil kunne opdatere igen. Du kan markere 'genstart pc efter endt rep' gør det, og så vender pc automatisk tilbage til normal Windows når rep er afsluttet.
Avatar billede TTA Seniormester
09. september 2015 - 21:01 #5
Jeg har nu kørt hele programmet igennem, det tog omkring 2 timer.

Først i dag har jeg tændt for PCen igen.

Men det virkede ikke. Den skriver stadig:

"Windows Update
Vigtige opdateringer er tilgængelige
Gå til Pc-indstillinger for at installere dem"

Der er nu bare endnu flere opdateringer, som PCen hverken vil hente eller installere. (166,6 MB-426,6 MB i alt).

Når jeg trykker "Installer", så skriver den blot "Henter opdateringer" - og så sker der ikke mere. Den hverken downloader eller installerer noget.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. september 2015 - 21:33 #6
Så er håbet, at gå til win10, og satse på, at den virker. Husk et image af disk disk før opgraderingen så du har noget at vende tilbage til hvis den kager i det.
Avatar billede TTA Seniormester
09. september 2015 - 22:02 #7
Det lykkes nu at opdatere ved at vælge et par stykker ad gangen i oversigten. En enkelt opdatering (skærmdrivere) fejler dog, så måske er det den, der blokerer.

Claes57, opretter du et svar, så jeg kan give point? :o)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. september 2015 - 07:40 #8
Bare læg et svar selv og luk.
Avatar billede TTA Seniormester
13. september 2015 - 18:24 #9
Problemet er løst