Avatar billede FlowSpaceSix Nybegynder
21. august 2015 - 19:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Google Calendar Api - Kan et php-program skrive til en Google Calendar?

Hej Alle.

Jeg bruger et gratis php kalender program til at administrere de 7 lokaler, som mine kunder logger ind og booker tid i. Kalender-programmet hedder "Meeting Room Booking System" MRBS.

Jeg kunne godt tænke mig at der blev lavet en tilføjelse til programmet, sådan at programmet også sender de booking der bliver oprettet i programmet til 7 google calendars. De 7 google kalender skal selvfølgelig være rene kopier af indholdet af de 7 lokalers PHP-kalendere i MRBS-bookingsystemet.

Jeg ved der under normale omstændigheder skal foregå en autorisation før et program kan få lov til at skrive til en google-kalender ved brug af 'Google Calendar Api'.

Kan man mon komme uden om denne manuelle autorisation, sådan at programmet frit kan skrive til de 7 google-kalendere?

Jeg vil gerne vide om det kan lade sig gøre? og hvis det kan - om nogen kender en god programmør der kan programmere det for mig?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. august 2015 - 22:27 #1
"Alt" kan lade sig gøre. Ved du om MRBS kan snakke med andre kalendere overhovedet. Hvis det kan, vil man kunne sætte en proxy-kalender-program op som MRBS snakker med, og som selv via autorisation snakke med Google kalendere.

Jeg har ikke lige kigget MBRS siden igennem...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. august 2015 - 22:30 #2
Og hvis man søger: "Also, we use Google Calendar for our library hours, so our MRBS system ties into the Google Calendar API to automatically populate the library open and closed times."

Men der står ikke hvordan
Avatar billede FlowSpaceSix Nybegynder
05. september 2015 - 13:03 #3
Jeg har selv fundet svaret. Det kræver desværre user-authorization uanset hvordan den vendes. Så alt kan åbentbart ikke lade sig gøre i googles verden!