Avatar billede hist Praktikant
14. august 2015 - 18:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

asp XUpload.ocx upload til php eller ?

Jeg har det her asp kode til at uploade billeder til min side men kan det bruges på php eller kender i andre gode alternativer ?

<SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
Sub Select_OnClick
  UploadCtl.Select
End Sub
Sub Remove_OnClick
  UploadCtl.RemoveHighlighted
End Sub

Sub RemoveAll_OnClick
  UploadCtl.RemoveAll
End Sub

Sub Upload_OnClick
  UploadCtl.Upload
End Sub
</SCRIPT>
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="10000000000">

<OBJECT WIDTH=100% HEIGHT=200
  ID="UploadCtl"
  CLASSID="CLSID:E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003"
  CODEBASE="XUpload.ocx">
<PARAM NAME="Server" VALUE="www.sidensnavn.dk">
<PARAM NAME="Script" VALUE="stien til upload.php?galleriID=<?PHP echo $galleriID; ?>">
<PARAM NAME="ViewServerReply" VALUE="false">
<PARAM NAME="EnablePopupMenu" VALUE="True">
<PARAM NAME="MaxFileSize" VALUE="1000000">
<PARAM NAME="MaxTotalSize" VALUE="50000000">
<PARAM NAME="MaxFileCount" VALUE="<?PHP echo $max; ?>>">
<PARAM NAME="Extensions" VALUE="gif,jpeg,jpg">
<PARAM NAME="Filter" VALUE="Billede filer (*.gif,*.jpg,*.jpeg)|*.gif;*.jpg;*.jpeg">
<PARAM NAME="Redirect" VALUE="True">
<PARAM NAME="RedirectURL" VALUE="<?PHP echo $siteurl;?>profil/billedegalleri/index.php">
</OBJECT>
<INPUT NAME="SELECT" TYPE=image src="<?PHP echo $siteurl;?>images/small_botton/find_billeder.jpg" width="101" height="15">
<INPUT NAME="REMOVE" TYPE=image src="<?PHP echo $siteurl;?>images/small_botton/fjern.jpg" width="101" height="15">
<INPUT NAME="REMOVEALL" TYPE=image src="<?PHP echo $siteurl;?>images/small_botton/fjern_alle.jpg" width="101" height="15">
<INPUT NAME="UPLOAD" TYPE=image src="<?PHP echo $siteurl;?>images/small_botton/tilfoj_billeder.jpg" width="101" height="15">

og her er upload.asp

<!--#include virtual="/secure/connection.asp"-->
<!--#include virtual="/secure/access.asp"-->
<% Session.LCID = 1030
    ' Create an instance of AspUpload object
    Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

    ' Capture uploaded file. Save returns the number of files uploaded
    Upload.Save("stien/\billedegalleri")

      For Each File in Upload.Files

            ' create instance of AspJpeg object
            Set jpeg = Server.CreateObject("Persits.Jpeg")

            '--------------------------------------------------------------------
            'INSERT INTO DB START
            '--------------------------------------------------------------------
            SQL = "insert into billedegalleri (galleriID,billede,godkendt,dato) values('" & request.QueryString("galleriID") & "','','0','" & now() & "')"
            Conn.execute(SQL)

            SQL2 = "SELECT last_insert_id() FROM billedegalleri"
            Set RS = Conn.Execute(SQL2)
            nytID = RS(0)
            '--------------------------------------------------------------------
            'INSERT INTO DB END
            '--------------------------------------------------------------------

            'CREATE THUMBNAIL START
            '--------------------------------------------------------------------
            ' open uploaded file
            jpeg.Open( File.Path )

            'Resize thumbnail
            jpeg.Width = "100"

            'Set new height, preserve original width/height ratio on thumbnail.
            jpeg.Height = jpeg.OriginalHeight * jpeg.Width / jpeg.OriginalWidth

            'Set the quality.
            jpeg.Quality = 80

            SavePathThumbNail = "stien\billedegalleri\thumb\" & nytID

            ' AspJpeg always generates JPEG thumbnails regardless of original format.
            ' If the original file was not a JPEG, append .JPG extension.
            If UCase(Right(SavePathThumbNail, 3)) <> "JPG" Then
                SavePathThumbNail = SavePathThumbNail & ".jpg"
            End If

            jpeg.Save SavePathThumbNail
            '--------------------------------------------------------------------
            'CREATE THUMBNAIL END
            '--------------------------------------------------------------------

            'CREATE WATERMARK START
            '--------------------------------------------------------------------
            ' open uploaded file
            jpeg.Open( File.Path )

            'Resize watermark
            jpeg.Width = "400"

            'Set new height, preserve original width/height ratio on thumbnail.
            jpeg.Height = jpeg.OriginalHeight * jpeg.Width / jpeg.OriginalWidth

            'Set the quality.
            jpeg.Quality = 80

            SavePathWaterMark = "stien\billedegalleri\watermark\" & nytID

            ' AspJpeg always generates JPEG thumbnails regardless of original format.
            ' If the original file was not a JPEG, append .JPG extension.
            If UCase(Right(SavePathWaterMark, 3)) <> "JPG" Then
                SavePathWaterMark = SavePathWaterMark & ".jpg"
            End If

            ' Open a logo file
            Set Logo = Server.CreateObject("Persits.Jpeg")
            LogoPath = "stien\images\logo.gif"
            Logo.Open LogoPath

            ' Place logo on top of photo in upper-left corner
            jpeg.DrawImage 0, 0, Logo, 1, &H000000, 0

            jpeg.Save SavePathWaterMark
            '--------------------------------------------------------------------
            'CREATE WATERMARK END
            '--------------------------------------------------------------------

            'UPDATE DB START
            '-------------------------------------------------------------------
            SQL = "UPDATE billedegalleri SET billede = '" & nytID&".jpg' WHERE id = '" & nytID & "'"
            Conn.execute(SQL)
            '--------------------------------------------------------------------
            'UPDATE DB END
            '-------------------------------------------------------------------

            '--------------------------------------------------------------------
            'DELETE ORIGINAL FILE START
            '--------------------------------------------------------------------
            fil = "stien.dk/billedegalleri/" & File.ExtractFileName
            set fso = server.createobject("scripting.filesystemobject")
            fso.deletefile(fil)
            '--------------------------------------------------------------------
            'DELETE ORIGINAL FILE END
            '--------------------------------------------------------------------
            next
%>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
14. august 2015 - 18:48 #1
jeg ville vælge et færdigt lib feks wideimage
kort eks http://www.eksperten.dk/spm/1000185 #5
Avatar billede hist Praktikant
16. august 2015 - 18:02 #2
jeg er på gigahost understøtter de det ?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
16. august 2015 - 20:02 #3
>jeg er på gigahost understøtter de det ?
ja, de understøtter GD, så du skal bare downloade wideimage filerne.
se linkene i http://www.eksperten.dk/spm/1000185 #1 og 5

ellers er hoved linkene her
http://wideimage.sourceforge.net/
http://wideimage.sourceforge.net/download/
http://wideimage.sourceforge.net/examples/

ref http://www.eksperten.dk/spm/1000185 #5
citat
og ja den kræver  It requires PHP 5.2+ with GD2
/citat

hvis man kigger på
ref http://www.webhosting-performance.com/machines/127/web14.gigahost.dk
Extensions
PDO, PDO_ODBC, Reflection, SPL, SQLite, SimpleXML, apc, bcmath, bz2, calendar, cgi-fcgi, ctype, curl, date, dba, dbase, dom, exif, filter, ftp, gd, gettext, hash,
Avatar billede hist Praktikant
27. august 2015 - 16:15 #4
takker ronols
kom med svar :D
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
28. august 2015 - 08:10 #5
får du her