Avatar billede mb2000 Novice
20. august 2001 - 19:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

bedste program til at lave cd´er

Er der nogle der kan give mig en link til et shareware program der er super
godt til at brænde sine egne cd´er, kopi´er af nogle man har købt...
(ikke itools)
Avatar billede rebus Nybegynder
20. august 2001 - 19:20 #1
Der er mange gode programmer. Bla. Nero, som kan hentes på www.download.com
Avatar billede makse Nybegynder
20. august 2001 - 19:23 #2
Nero kan ikke downloades til MacOS.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. august 2001 - 19:24 #3
Hvis du ikke allerede har MacOS 9.1 installeret så er du nok nødt til det, når du spørger sådan.

Det eneste GRATIS eller på anden måde tilgængelige software, der også fungerer er såmænd Disc Burner fra Apple. Her er den:

http://download.cnet.com/downloads/0-10217-100-4968624.html?tag=st.dl.10005-103-1.lst-7-1.4968624

Den kræver dog som sagt at du har MacOS 9.1 på din maskine.

Hvis du har en brænder, købt fra ny, til Mac, fik du sikkert Adaptec Toast + evt Adaptec Easy CD Creator med i købet.
-det er de eneste programmer der fungerer ordentligt.

Good luck !

hilsen: http://www.aeble.net
Avatar billede darkmoon Nybegynder
20. august 2001 - 23:22 #4
DiscBurner kræver også det drev som du bruger er specifikt understøttet.

/thomas
Avatar billede aeblenet Nybegynder
21. august 2001 - 06:21 #5
darkmoon>

Gør alle drev ikke det - Thomas ?

Flot kommentar.
Avatar billede logos Nybegynder
21. august 2001 - 08:00 #6
Kære aeblenet

Hvad med at holde en ordentlig tone.

Du ved ligeså godt som os andre hvad Darkmoon mener med specifikt understøttet.
Diskburner understøtter kun de af apple godkendte brændere, hvorimod Toast understøtter snart sagt hvad som helst.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
21. august 2001 - 08:08 #7
logos>

Disc Burner understøtter også alverdens mest mærkelige standarder, da der faktisk ikke er ret meget forskel på drevtyper når det kommer til stykket.

Det du siger er noget PC-pjat fra \"gamle dage\".

Jeg har bl.a. testet Disc Burner (den nye version som herover) på et RIMAX 8 X 4 X 32 ATA fra Bilka - ja såmænd.

Og der ud over har jeg aldrig oplevet at et drev ikke kunne bruges i en Mac. Men det er naturligvis kun de sidste 4 års erfaring jeg taler ud fra.

Med den baggrund har jeg anbefalet Disc Burner til mb2000 - tror du at det er iorden ?

Desuden hader jeg når nogen der ved \"en smule\" blander sig.

-så kære logos. Bland dig venligst uden om.

-og hold dig til din PC og dens drev med intern driver understøttelse og de rigtige drivere.
Macen kan alt det de andre drømmer om.

-også med Disc Burner.......
Avatar billede ajh Nybegynder
21. august 2001 - 08:18 #8
aeblenet> ligesom logos syntes jeg du skulle klappe hesten og finde en anden fløjte frem, der er snart ingen der gider høre på dig hvis du fortsætter din nuværende og tidligere stil.

Jeg finder et irriterende at du altid skal komme med kommentarer som \"Desuden hader jeg når nogen der ved \"en smule\" blander sig.\" du er ikke almægtig på nogen måde, og der er altid flere svar end dit.
Avatar billede darkmoon Nybegynder
21. august 2001 - 08:49 #9
hmm, jeg ville bare advare mb2000 at ikke alle drev virker med disc burner. Jeg har f.eks. et One Tech som _ikke_ virker med hverken iTunes eller Disc Burner. (hvilket btw er træls, men det er ok drev og virker fint i toast så what the heck :)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
21. august 2001 - 08:56 #10
darkmoon>

Har du den nyeste Disc Burner 1.0.1 som kan downloades herover ?

Den kan lidt ekstra.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
21. august 2001 - 09:01 #11
ajh>

Nu blander du dig jo også ! ! !

Der er altid flere svar end mit, men alle burde og holde sig til spørgsmålene.

Og det er der dælme mig nogen der ikke har forståelse for.

Alle mulige unødvendige advarsler og fortælliger fra biblen er somme tider indblandet.

-se nu f.eks hvad dette spm har udviklet sig til.

Find dog på noget andet at foretage dig........og hold da så lige selv en pænere tone. Far.
Avatar billede ajh Nybegynder
21. august 2001 - 09:08 #12
aeblenet> normalt blander jeg mig ikke, men i al den tid du har været her har du brugt en meget nedladende tone overfor dine \"modstandere\" .

Og ja du har ret i at spørgsmål er til for at blive besvaret, darkmoon gjorde bare opmærksom et problem han kender, og det er jo også et svar og så kan man jo kalde din kommentar for \"snak\"!!!

Desuden er der intet galt med mit sprog, jeg føler bare ikke at man kommer langt med at tale pænt til en som dig.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
21. august 2001 - 09:29 #13
ajh>

Ja du får da altid svar på tiltale.....

Den \"hylde\" du har placeret mig på - bliver ganske enkelt dit problem.

Hvis man er sur, skal man jo selv døje med at blive go´ igen. Ikk´ ?

Til din orientering er jeg fløjtendes ligeglad med, hvad der irriterer netop dig. Du bruger bare andres tid unødigt - og er sikkert tilmed ganske klar over dette......eller ?
Avatar billede ajh Nybegynder
21. august 2001 - 09:45 #14
Ja, din kommentar bliver jeg jo nødt til at svare på som det sidste jeg gør vedr dette spgm.

Ja, jeg kan godt se det var forkert af mit at tiltale dig kære æblemand, jeg finder bare dine kommentarer vedr. andres svar meget tidskrævende og som du kalder mine kommentarer, unødige.

Jeg burde have vidst at du ikke ville forstå en pæn hentydning og da jeg ikke har oceaner af tid at spilde og jeg iøvrigt gerne vil spilde det på andre end dig slutter jeg mit forsøg på at trænge igennem din hjerneskal.

Mvh Anja der ihvertfald aldrig bliver far.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
21. august 2001 - 09:53 #15
ajh> tak