Avatar billede stoevlen Nybegynder
25. juni 2015 - 14:32 Der er 3 kommentarer

Skapelon Mappe

Hej
jeg er ny herpå sitet men håber i kan hjælpe mig, jeg har et problem med at oprette en skabelon mappe i word2010 ideen er at mappen får sit eget navn og at jeg kan lægge mine egne skabelon i den, jeg har prøvet at henvise til en mappe men denne vises ikke når klikker på nyt dokument

knoglen
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. juni 2015 - 15:25 #1
Velkommen til.

Du kan gøre sådan:
I Stifinder, find den mappe, hvori Normal.dotm er placeret. Hvis du har brug for hjælp til at finde Normal.dotm, se afsnit "D. Sådan finder du hurtigt Normal.dot / Normal.dotm" i artiklen http://www.thedoctools.com/wordtips/om-skabelonen-normal-dot-eller-normal-dotm/

Opret en ny mappe med det ønskede navn som en undermappe inde i mappen, hvor Normal.dotm findes.

Placer dine skabeloner i den nye mappe.

Hvis du ønsker at opdele dine skabeloner, kan du oprette flere mapper med de ønskede navne.

Når du derefter i Word vælger Filer > Nyt> Mine skabeloner, vil du finde den nye mappe som en selvstændig fane i dialogboksen (hvis du har lavet flere mapper, vil hver af dem blive vist som en fane). Klik på fanen, og du vil nu se skabelonerne i mappen. Nu kan du oprette dokumenter og skabeloner på basis af de skabeloner.
Avatar billede stoevlen Nybegynder
26. juni 2015 - 10:57 #2
super tak for hjælpen det var lige det
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. juni 2015 - 13:25 #3
Velbekomme.

NB Du bør ikke selv oprette "Svar", medmindre du selv besvarer på dit spørgsmål - brug "Kommentar" i stedet.

Der skal være oprettet et "Svar", for at du kan tildele point. Min tidligere post var lavet som et svar.

Du kan finde vejledning her:
http://www.eksperten.dk/faq