Avatar billede Gutenberg Nybegynder
12. juni 2015 - 23:19 Der er 2 kommentarer

Bærbar startede og lugtede hvoreften den gik ud

Min bærbar var i gang med at starte op men så kom der en lille lyd og lugt hvor efter den lukket. Vil gerne finde fejlen.

Har taget bundkorted ud men ingen liv nå jeg sætter strøm til.

Hjælp til at løse problemet
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2015 - 07:30 #1
Hej og velkommen til. Når du siger lyd, hvad mener du så med det?
Er det et lille smæld/pibelyd eller .... ?
Kan du lokalisere hvorfra den lugter?
Lukkede den brutalt ned kunne det jo tyde på selve forsyningsdelen i computeren.
Når du sætter din oplader til, kommer der så lille lyd fra bundkortet (pip)?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2015 - 10:36 #2
Der kan være en del forskellige ting der er gået galt. Umiddelbart vil jeg sige at noget er brændt sammen, her kommer lugten selvfølgelig. Lyden er noget helt andet. Computere har forskellige lyd signaler for at indikere at der er fejl. Det kan være derfor godt at huske hvordan lyden var. Ellers må du tage den ned til butikken hvor du har købt den, husk på at du har 2 års reklamationsret :)