Avatar billede rudestrand Nybegynder
09. juni 2015 - 12:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen adgang til WP login

Jeg har bygget et website i WordPress på et .com webhotel og har kopieret hele WP installationen over på et .dk webhotel (samme udbyder) fordi det herefter skal oversættes til dansk, men nu kan jeg ikke få adgang til WP login på .dk
Sitet åbner som det skal, men kan som sagt ikke logge ind i WP backenden.

Jeg har forsøgt at ændre i WP-config.php filen på .dk, men uden held og jeg har heller ikke forstand på php :(

Kan nogen her hjælpe?
Avatar billede KHHP Juniormester
09. juni 2015 - 13:56 #1
Hej
Det er en fejl jeg typisk ser hos brugere af Wordpress.
Problemer ligger i at wordpress gemmer to poster i databasen som fortæller hvilken URL den er opsat på. For at det virker med dit DK-domæne skal disse to poster rettes.
De findes i tabellen *_options, hvor * er det prefix der er defineret under installationen. For nybegyndere hedder tabellen derfor ofte wp_options.
De ligger to poster. Den ene mener jeg hedder site_url og anden anden hedder home.
Disse skal rettes til det nye DK-domæne og herefter burde det virke.
Avatar billede rudestrand Nybegynder
09. juni 2015 - 14:19 #2
Hej og tak for svar!
Jeg er som sagt nybegynder, så jeg har brug for lidt mere hjælp...

mener du filen i WP installationen der hedder: options.php?

Den har jeg åbnet, men finder ikke site_url defineret til hverken .dk eller .com

Er det det forkerte sted jeg kikker?
Avatar billede KHHP Juniormester
09. juni 2015 - 19:39 #3
Hej
Hvis du læser min kommentar igennem igen, vil opdage at jeg nævner en database.
Du må have flyttet noget MySQL database sammen med filerne til wordpress. Uden database virker wordpress ikke, så hvis du ikke har flyttet denne, så kunne det være at vi skulle starte der.

Når du har fået fat i databasen findes der et værktøj, på dit webhotel, der hedder phpMyAdmin. Dette værktøj giver dig mulighed for at tilrette indholdet i databasen.

Dog tror jeg næsten at dit site benytter databasen fra .com domænet, hvis du ikke har rettet DB_USERNAME mv. i din wp-config.php fil.
Avatar billede rudestrand Nybegynder
10. juni 2015 - 10:03 #4
Ok, jeg tror jeg forstår og da jeg ikke har flyttet databasen, må det være det der er problemet.
Jeg er dog total uvidende om hvordan man gør det, men kan se at der i phpMyAdmin er mulighed for at eksportere sql databasen, så jeg går ud fra at det er det jeg skal gøre på .com og så importere den på .dk?
Når jeg eksporterer får jeg en fil der hedder localhost.sql er det korrekt?
Kan jeg bare omdøbe den til hvad jeg vil?

Herefter går jeg i wp-config.php og retter databasenavnet og så skulle det virke?
Avatar billede rudestrand Nybegynder
10. juni 2015 - 11:39 #5
Jeg prøvede så at importere .com databasen, hvilket resulterede i at alt i databasen var dobbelt, så jeg slettede det hele og importerede igen.
Så sætter jeg wp-config.php til at pege på .dk databasen, men nu kan jeg slet ikke åbne hverken login eller .dk sitet - i begge tilfælde får jeg en wp installation, som om jeg skal til at installere wp påny...
Avatar billede rudestrand Nybegynder
10. juni 2015 - 11:44 #6
ok, jeg er kommet et skridt nærmere, nu har jeg kontakt til den rigtige database på .dk, det kan jeg se hvis jeg ændrer noget på .com, så ændres det ikke på .dk

MEN jeg mangler stadig at kunne komme til login siden på .dk
Det der sker nu er at når jeg skriver .dk/login swapper den over til .com/login

Hvor i wp-config-php styrer jeg hvilken login den peger på?
Avatar billede rudestrand Nybegynder
10. juni 2015 - 12:36 #7
Ok, så fandt jeg også en løsning på det problem!

i wp-config.php skulle der indsættes dette:

define('WP_HOME','http://www.yourdomain.com');
define('WP_SITEURL','http://www.yourdomain.com');

neders, og så virker admin siden, samt hele .dk sitet nu fungerer 100%
Avatar billede rudestrand Nybegynder
10. juni 2015 - 12:38 #8
Tak KHHP for at lede mig på sporet :)
Avatar billede rudestrand Nybegynder
10. juni 2015 - 12:40 #9
Tak KHHP for at lede mig på sporet :)