Avatar billede Novice-1 Forsker
01. juni 2015 - 18:39 Der er 26 kommentarer

Resever windovs 10 ?

Nede ved uret er det kommet et windows icon, hvor man kan reseverer windows 10  -indenfor et år.

er der nogen der aner om det bliver en meget stor forbedring i forhold til win 7, sp 1

og jeg er nu meget glad for det nuværende windows uden alle de iconer der fylder hele skærmen

og hvad med de gamle programmer såsom offices 2010 ikke-kommmerciel eller skal man så pludselig over i ny office
eller alene LibreOffice

--og skal jeg så geninstallerer alt til sin tid eller hvad

bruger bærbar pc på godt 15 "
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2015 - 18:56 #1
den vil kun være gratis i et år
i starten påstod journalister og andre skribenter at den ville være gratis

husk lige på at det er en ferniseret win 8.1

microsoft skrev at de ville springe win 9 over og det gør jeg da også men gør det også med win 10

selvfølgelig henter jeg det de SKAL lave
win 10 som en ISO fil man kan installere fra grunden af

jeg vil påstå at det er deres nyeste påfund til deres pengemaskine
det er jo ikke uden grund microsoft altid ligger på dyre adresser

hvis du ikke skal spille spil er der et alternativ der faktisk er ikke så lidt bedre end windows og jeg ved fordi jeg har en ACER 5738g der ikke kan køre win 10
de påstod den var bagud kompatibel men ikke i det tilfælde

alternativet er HELT gratis og virker ligesom windows i opbygning

ZORIN 9.1 core

http://zorin-os.com/free.html

du gør det som i youtube videoen

https://www.youtube.com/watch?v=1mmguYNoe60

+

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=zorin%209.1%20youtube

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2015 - 18:58 #2
glemte lige at der er skrive og regne program installeret der også er gratis
fik i den microsoft
Avatar billede tryltryl Juniormester
01. juni 2015 - 19:13 #3
#1

Windows 10 er ikke kun gratis det første år. Men for at gøre krav på den gratis opgradering, skal du opgradere inden det første år.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2015 - 19:22 #4
Hvis i ser i de interne numre i win, så er det, der kaldes win8.1 reelt win9. Den kom bare så hurtigt efter win8, at deres marketingfolk hellere ville kalde den 8.1.  Tidligere havde vi jo win7 og så sp1 - og 8.1 er jo netop ikke en win8 sp1.
Men ellers, så er det win8.1 med de ting, som alle brugere henter ved siden af. Apps, der køres i vinduer, en startmenu osv. Den kan dog nu selv skelne, om den er på tablet eller på pc, og på pc går den ud fra, at der er alm tastatur. Det virker godt.
Er du på 8 eller 8.1, så opgrader. Er du på 7, så bliv hvis du har mange traditionelle win-programmer, der skal bruges. Men alt (stort set) fra Vista og frem, vil virke med win10.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2015 - 19:32 #5
windows 10 hvor ?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2015 - 19:55 #6
Med en legal win7-8.1 se i systembakken efter et ufarvet win-ikon.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2015 - 20:17 #9
rasmus - prøv at søge efter opdateringer - og derefter genstart - så kommer ikon måske frem.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2015 - 21:22 #10
har lavet windows update og genstart windows 8 men kan ikke se den
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2015 - 21:48 #11
har lige prøv og lave windows update igen og kan se der en mass windows 8.1 (KB73636363) og (KB83737737) osv osv osv hvor en KBxxxxxx er windows 10
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2015 - 21:54 #12
hedder den ikke Windows 10 Insider Preview ?
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2015 - 07:31 #13
jamen den kommer jo først om ca. tid

denne lille finte er jo kun lavet for at gøre dig interesseret
den komme auto via update når det passer fra microsoft

http://www.altomdata.dk/saa-er-lanceringsdatoen-for-windows-10-er-afsloeret?source=update&utm_source=IT-UPDATE&utm_campaign=0609657057-IT-update+-+01-06-2015&utm_medium=email&utm_term=0_35acb11f6e-0609657057-277995997

lad os nu også se om jeg ikke får ret i at den kun er gratis i 1 år

det har stået på indtil mange udenlandske hjemmesider

m.v.h
Avatar billede tryltryl Juniormester
02. juni 2015 - 10:37 #14
#13

Du må have læst forkert, eller også har hjemmesiden forstået noget forkert. Microsoft oplyser selv, at det forholder sig sådan.
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2015 - 10:46 #15
kan du ikke lige lægge en link der bekræfter det

money makes the world go round og jeg tror ikke på microsoft mere
jeg har en sag med dem som de bare lukkede uden at skamme sig og det glemmer jeg dem ALDRIG for
det var svineri af værste skuffe
m.v.h
Avatar billede tryltryl Juniormester
02. juni 2015 - 10:51 #16
https://www.microsoft.com/en-us/windows

"Yes, free! This upgrade offer is for a full version of Windows 10, not a trial. 3GB download required; standard data rates apply. To take advantage of this free offer, you must upgrade to Windows 10 within one year of availability. Once you upgrade, you have Windows 10 for free on that device."
Avatar billede jensenjs Juniormester
02. juni 2015 - 10:57 #17
#13
Der er jeg enig og uenig med dig.

Jeg er enig i at det kommer som en push service man dog kan fravælge hvis man vil, jeg kan ikke huske hvilken KB det var på men jeg læste om den på TWC (the windows club) for noget tid siden.
Og så skal man bare taget helt roligt, og vente til den 29/7

Skulle det vise sig at den mod al min forventning kommer til at koste noget efter et år, er der jo reelt ingen forskel på hvordan det er nu.

Og så husk det er ikke mere Steve Balmer der styrer biksen, det er nu Satya Nadella, der er lige så hård i filten som Steve Balmer var, men så absolit har set hvilken vej hele IT området går, og der er der ingen plads til "betalte" operativsystemer, for fremover kunne det lige så godt være Linux som Apple eller Windows, Apple er dog stadig lidt speciel, de har deres faste fanskare.

--------------------------

Jeg er uenig i at den senere kommer til at koste penge efter et år, kun hvis man har valgt at gå ud for at købe en W10 enten online eller i en fysisk butik.

Du skal tænke på at langt de fleste kopier af Windows indtil nu rent faktisk kommer med en ny PC, og at udskiftningen af PC'er typisk også svarer nogenlunde til den tid en ny version af Windows kommer +- 1-2 års tid, kun XP har holdt skansen angående dette.

Og med en ny fuldt færdig PC følger det altid en Windows installation med, og det er der du rent faktisk betaler for den nye, ved et køb af ny PC.

Så derfor er der ikke ændret ret meget i forhold til nu.
Og med XP fandt MS ud af at hovsa der er nogen der slet ikke vil skifte, og de giver ingen penge i kassen alligevel.

Det plus de mange services både MS, Apple, Google og mange andre tilbyder kommer til at blive fremtidens indtægtskilder.

Og det er faktisk bedre for samtlige firmaer, da deres systemer Windows, IOX, Chrome osv virker bedst på op mod de enkelte services.

Og fordelen hos os kunder er at vi ikke behøver at vælge noget vi ikke gider, jeg vil stadig væk hellere have Open-office og libre-office end MS office/360 osv.
Jeg bruger ikke den hos mig forkætrede SKY i det omfang der er planlagt fra alle disse selskaber, det bliver kun i et meget lille omfang som en her og nu løsning.

Det var et langt indlæg, men sammenfatter, jeg er ikke nervøs for den fremtid, da jeg trods alt ikke helt har sluppet Linux, og mine behov i dag ikke er de samme som for bare 5 år siden, så hvis jeg føler mig R-v rendt, så skifter jeg.
Avatar billede jensenjs Juniormester
02. juni 2015 - 12:05 #18
Jeg mener at have fundet denne "optional" KB

KB3035583
Avatar billede jensenjs Juniormester
02. juni 2015 - 12:14 #19
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2015 - 15:07 #20
kan ikke fine  KB3035583 i Windows Update  kan man ikke download den som EXE fil
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2015 - 15:13 #21
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2015 - 15:21 #22
har lige kikke i Kontrolpanel\Programmer\Programmer og funktioner\Installerede opdateringer og skriv KB3035583 og den har jeg men kan ikke se den windows 8.1 prof 64-bit
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2015 - 17:15 #25
husk at læse kommentarer forneden også
Avatar billede tryltryl Juniormester
02. juni 2015 - 17:24 #26
Hvad er du i tvivl om?