Avatar billede bbkdk Seniormester
22. maj 2015 - 13:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gå til dags dato i formular

Jeg har en database, der anvendes til tidsregistrering.
I databasen er der en formular, der har det antal poster, der svarer til antallet af dage i måneden.
Da der jo næsten altid skal indberettes på dags dato, ønsker jeg, at markøren ved åbning af formularen skal stille sig i den post, der svarer til dags dato, der findes ud fra feltet "Dato".
Samtidig skal den stille sig i feltet "Kommet". Det allerbedste ville være, at den stillede sig i feltet "Gået", hvis der allerede var udfyldt en værdi i "Kommet".
Jeg håber, at der er en der kan hjælpe mig, da det lige vil sætte prikken over i'et i databasens virkemåde.
Avatar billede terry Ekspert
22. maj 2015 - 17:13 #1
Try this
Private Sub Form_Load()
    DoCmd.FindRecord Date, , True, , True

    If Me.Dato = Date Then

        If IsNull(Me.Kommet) Then
            Me.Kommet.SetFocus
        Else
            Me.Gået.SetFocus

        End If

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
22. maj 2015 - 17:22 #2
After you enter or change data you need to do a requery to re-calculate "opsummeret"

Private Sub Form_AfterUpdate()
Me.Requery

End Sub
Avatar billede bbkdk Seniormester
22. maj 2015 - 18:05 #3
Hej Terry
Mange tak for det hurtige svar.
Jeg tester koderne snarest (og senest på tirsdag, hvor arbejdet kalder), og vender så tilbage.
Avatar billede terry Ekspert
22. maj 2015 - 18:12 #4
No problem, enjoy the long weekend :-)
Avatar billede bbkdk Seniormester
24. maj 2015 - 08:10 #5
Hej terry

Det virker helt perfekt - send et svar, så du kan få points.
Avatar billede terry Ekspert
24. maj 2015 - 10:30 #6
Great