Avatar billede moabou88 Mester
02. maj 2015 - 06:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

makroen ikke aktiveret

hej.

for 3 uger siden fik jeg på universitetet tilbudt at hente office 2013.

Da jeg i forvejen kun havde office pack 2010, gik jeg selvfølgelig ind og dowloadede 2013.

Jeg afsindstallerede dog ikke 2010, da jeg først ville sikre mig at 2013 kørte som det skulle.

nu sker der det, at når jeg åbner word 2013 og gemmer et tekst dokument, så åbnes det i word 2010.
( dette problem havde jeg ikke før,  tidligere blev det åbnet i 2013. )

men dette er ikke det eneste problem.

Jeg får også følgende fejlmeldning

" makron blev ikke fundet,  eller også er den blevet deaktiveret,  pga sikkerhedsinstillingerne for makroer .

sidst, kan jeg sige de tekstdokumenter jeg havde gemt inden jeg fik den fejlmeldning, kan jeg sagtens åbne i word 2013.

jeg har trykket på hjælp knappen  i fejlmeldnings- boksen, men det har kke hjulpet noget at følge  den vejledning med at aktivere makroen igen
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2015 - 14:57 #1
makro: jeg er så på word2007 - men det er nok ret ens. Klik på Office-knappen top/venstre. Klik på Word-indstillinger. vælg Sikkerhedscenter, og derinde klik på Indstillinger for sikkerhedscenter. Prik i Aktivér alle makroer. Ok hele vejen ud.

word2013 som standard - højreklik på et dokument, og vælg 'Åben med...', og der vælg 'Flere indstillinger' Find frem til word2013 exe-filen, vælg den - og husk lige at markere 'brug den fremover'.
Avatar billede moabou88 Mester
02. maj 2015 - 21:53 #2
er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener.

når jeg højreklikker på et dokument og derefter klikker på åbn med. Er der ikke en funktion der hedder " flere indstillinger"
Avatar billede claes57 Ekspert
03. maj 2015 - 02:10 #3
Nok fordi jeg er på win8.1. Men der kommer en liste med programmer, og mulighed for at søge andre. Og det er der, du skal ind for at udpege word2013 programmet.
Avatar billede moabou88 Mester
04. maj 2015 - 12:21 #4
så fandt jeg det, men der kan jeg kun vælge word 2010.

kan ikke vælge word 2013
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2015 - 13:11 #5
når du søger andre, så se sidst i listen og der er mulighed for at tilføje andre. Og der så finde frem til
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\OfficeXX
jeg ved ikke, hvilket nummer office2013 har - 14 eller 15 - i stedet for XX.
vælg winword.exe deri, og så skulle du være kørende.
Avatar billede moabou88 Mester
04. maj 2015 - 13:31 #6
1000 tak for hjælpen.

Har selv fundet fejlen.  Det var fordi den gemte i et andet format, så man  skal manuelt ind og skifte til word dokument hver gang man gemmmer.

lægger du et svar, jeg kan accepetere?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2015 - 13:49 #7
bare svar selv - du fandt fejlen.
Avatar billede moabou88 Mester
04. maj 2015 - 14:23 #8
cxx
Avatar billede Yasmin_00 Praktikant
14. november 2016 - 16:20 #9
nogle der ved hvordan man slår makroerne til ?:-)