Avatar billede Morten Professor
19. marts 2015 - 18:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Editor på webside som kan kode php

Hej

Er der nogle der kender et godt editor program der kan integreres i websiden.
Den skal kunne have mulighed for at bruge php koder.

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede arne_v Ekspert
19. marts 2015 - 18:13 #1
En web side, hvor brugerne kan indtaste PHP kode og saa kalde de indtastede sider?

Det lyder som en 8 sporet motorvej lige gennem sikkerheden.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
19. marts 2015 - 19:07 #2
>Er der nogle der kender et godt editor program der kan integreres i websiden.
prøv at kigge på disse 2 editors
http://ckeditor.com/  (når der skrives code, skal source knappen være trykket ind, da coden ellers bliver encodet)
http://www.tinymce.com/

men evt code må ikke kunne afvikles på serveren, som arne er inde på

har selv i anden sammenhæng haft glæde af ckeditor.
Avatar billede Morten Professor
20. marts 2015 - 07:31 #3
Hej arne_v

Du har nok misforstået mig, det er kun mig som admin der har adgang til det.
Avatar billede Morten Professor
20. marts 2015 - 07:39 #4
Har allerede en editor til at skrive tekst på siden, jeg vil lige prøve dem og så om de kan lave lidt.
Jeg vil da mene, der ikke er noget sikkerheds brist, på den måde.

Har lige nu tiny_mce.
Den koder kun i html.

Tak ronols jeg prøver dem lige og se om de kan kode i php.

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede Slater Ekspert
20. marts 2015 - 08:45 #5
Hvis det kun er jer der har adgang til det, er det så ikke langt bedre med en ordentlig kode-editor installeret på jeres computere og en FTP-klient? Eller evt. bare SSH-adgang og VIM på serveren.

Det er da den normale løsning på at ville ændre server-side kode på en webside, og nok grunden til at der ikke findes så meget af det du beder om.
Avatar billede Morten Professor
20. marts 2015 - 14:08 #6
Hej viperine

Jo kunne godt ske, men kan den ikke integreres på siden?
Det er bare nemmere og hurtigere. men hvis det ikke er muligt er det jo den mulighed jeg har.

Har du nogen du kunne anbefale?

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede Slater Ekspert
20. marts 2015 - 14:25 #7
Skal det gå hurtigt, så er det jo klart nemmest bare at logge ind med SSH og bruge VIM på serveren, hvis det er en Linux-server. Det kræver dog at I har SSH-adgang til den, hvilket mange shared hosts ikke giver.

Ellers, hvis I kun har FTP-adgang, så kan I skaffe en editor med indbygget FTP, så man kan redigere filerne direkte på serveren. Notepad++ kommer med sådan et plugin som standard. Læs her for at sætte det op: http://www.inmotionhosting.com/support/website/ftp-client-setup/connect-ftp-notepad-plus

Ellers kan mange editors også få det som ekstra plugin. Selv foretrækker jeg Komodo Edit, hvor du kan få et plugin der hedder Remote Drive Tree.

- Dog vil jeg ikke sige det er en god idé, at redigere kode på serveren. Det er nemt at lave fejl der lægger hele siden ned, så det er altid bedre at have en lokal kopi og lave ændringerne der. Men hvis I har tænkt over det, så er det de bedste forslag jeg umiddelbart kan komme med.
Avatar billede Morten Professor
22. marts 2015 - 21:24 #8
Tak for i ville tage jer tid til at hjælpe mig.
Jeg lukker spørgsmålet her.
Avatar billede Slater Ekspert
22. marts 2015 - 21:48 #9
Hvorfor lukker du? Var der intet brugbart?