Avatar billede Stine76 Nybegynder
15. marts 2015 - 21:40 Der er 10 kommentarer

Chromecast-problemer

Jeg har brugt Chromecast  i et stykke tid, og det har fungeret upåklageligt. Jeg kører det altid via min computer.

Forleden skete der dog noget mystisk, og det har desværre siden gentaget sig hver gang, jeg har set et program (Netflix).

De første 5-10 min. går det fint, men herefter "springer min computer af" og fortsætter selv med at vise filmen - dog med flere minutters forsinkelse i forhold til, hvor jeg var i filmen på tv'et. Tv'et fortsætter dog helt uberørt, hvilket så vil sige, at jeg har samme film kørende på to forskellige skærme og jo altså med flere minutters forsinkelse på computeren.
Egentlig kunne jeg jo bare skrue ned for lyden på computeren, vende skærmen bort og så fortsætte med at se på tv'et. Problemet opstår dog i det sekund, jeg gerne vil fx sætte på pause - jeg har ingen kontrol over filmen på tv'et. Selv hvis jeg slukker for computeren fortsætter det på tv'et.

Jeg har prøvet at reinstallere Chromecast'en - det hjalp intet. Gad vide hvad der er sket?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2015 - 09:06 #1
prøv oprydning i browser, dvs tøm cache-filer.
i browser Ctrl+Alt+Del og der skal kun slettes cachelagrede billeder og filer.
herefter luk browser og kør evt en diskdefragmentering.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2015 - 09:07 #2
hovsa - det er Ctrl+Shift+Del
Avatar billede Stine76 Nybegynder
16. marts 2015 - 15:51 #3
Tak for svar. Jeg forstod desværre ikke meget af det, da jeg ikke ved noget om computere. Kan det mon forklares på en mere enkel måde?

Mvh Stine
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2015 - 16:07 #4
start browser (Internet Explorer - hvis det er den du bruger). Hold Ctrl og Shift nede og tryk på Del. Så kommer et vindue med lidt muligheder - der skal være hak i de to øverste, og ikke i andre. klik så på Slet.
Det rydder op i browserens lager af gamle data.
Så prøver du noget netflix igen - det skulle gerne have hjulpet.
Avatar billede Stine76 Nybegynder
16. marts 2015 - 18:47 #5
Tak, så forstod jeg. Skal jeg vælge, at den vil rydde "de sidste 4 uger" eller "altid"?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2015 - 19:16 #6
Det er så altid. Der er ingen grund til, at gammelt skrammel fra nettet ligger på pc.
Avatar billede Stine76 Nybegynder
16. marts 2015 - 20:00 #7
Det hjalp desværre intet - tværtimod - nu springer computeren af efter kun 2 min. Vildt underligt at filmen bare fortsætter på tv'et.
Har også prøvet fjerne app'en fra computeren og installere den igen
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2015 - 20:17 #8
Diskdefragmentering er oprydning nr 2. Det ligger i Windows tilbehør / systemværktøjer.
Tager en rum tid, så sæt den over når du ellers er færdig, og lad den stå natten over.
Avatar billede Stine76 Nybegynder
16. marts 2015 - 20:55 #9
Og hvor finder jeg det? Undskyld de dumme spørgsmål
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2015 - 03:17 #10
Startmenu, alle programmer. Der er en mapper Windows Tilbehør (eller kun Tilbehør). I den en mappe kaldet systemværktøjer (evt Windows systemværktøjer). Deri ligger diskdefragmentering.