Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2015 - 11:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

windows fryser nogle gange i windows

hej jeg har en HP Pavilion g6-2230tx Notebook PC som køre Windows server 2012 R2  og når jeg starter den om kør køre lit med den fryser den og siger den http://spic.dk/images/36578346_9021424343179.jpg

når jeg REstart den så køre den godt igen hvordan kan det være
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2015 - 23:09 #1
noget driller netkortdriveren.
et irq er et interrupt i processoren, den kører sin egen rom, så tager den en pause, og udfører en stump af hvert program, så hopper den tilbage og kører systemet.

der står i denne tråd at det ofte skyldes antivirus programmer
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-system/bsod-driver-irql-not-less-or-equal-tcpipsys/5f294c23-5d1b-4b8b-b703-4a46e2760d92

du skal verificere dine drivere. jeg tror som sagt det er netkortet, da tcpip.sys er netværksprotokol.

når der står at det er en IRQ nedbrud, så betyder det at det ER netkort.
2 ting prøver på samme tid at gribe ind i hardwaren, nettet, og så går de i karambolage.

nok en usigneret eller for gammel netdriver.

få netkort driveren opdateret, og vær sikker på den er signeret/verificeret.

gør den det samme, så slå lige al det antivirus osg ALT fra, det HELE! og kør så en omgang uden noget, se om den så virker.

slå så et program til af gangen og boot påny, og se om den blokerer.

du skal bare ind og disable alle programmer fra at loade/starte op sammen med windows. og så slå 1 til af gangen.

hvis et af dem så skaber fejlen, ved du hvilket.

men det må jo være noget med net, det ku jo evt være antivirus der checker for en update, og så kommer den i slåskamp med netkortet pga tcpip.sys og den usignerede driver.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2015 - 19:48 #3