16. februar 2015 - 08:41 Der er 1 løsning

Jeg kan ikke forbinde med localhost.

Jeg har i flere år brugt xampp til at udvikle websites og lignende, og jeg har ikke haft problemer med at forbinde med localhost.  For to uger siden ville jeg, sammen med en ven med mere kendskab end jeg, opgradere en website fra Joomla version 2.5 til version 3.3, og det ville vi først gøre lokalt.  Det viste sig, at min php'en i min xampp ikke kunne håndtere joomla 3.3, og vi installerede derfor xampp version 5.6.  Der var så andre problemer, så vi opgav forehavendet for at fortsætte efter den skiferie jeg nu er på.  Jeg kan ikke huske, om vi da prøvede at forbinde med lokalhost.  Men nu hvor jeg prøver at forbinde med lokalhost får jeg beskedden 'Firefox cannot establish a connection to the server at localhost'.  Jeg har også prøvet med Internet Explorer og Safari, men de kan heller ikke, så problemet er sikkert ikke Firefox.  Kan det være installationen af den nye xampp der er problemet?  Hvad kan jeg gøre for at få det i orden?
16. februar 2015 - 10:41 #1
Nå, den fik jeg selv løst.  Apache har før i tiden kørt som service, d.v.s. hele tiden, og det gjorde den ikke mere.  Men nu jeg har startet den kører localhost igen.