Avatar billede desist Seniormester
04. februar 2015 - 18:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Filnavn på mappe for langt

Hvordan kan det være ? Og hvordan løser jeg problemet ?

Jeg får tit følgende meddelelse når jeg kopiere fra mit USB stick til mit Windows 8. "Filnavn for langt/sti eller noget i den stil" og kan så vælge at springe over eller anullere.
Problemet opstår ikke når jeg kopiere direkte ud på skrivebordet
Avatar billede ekspertt Praktikant
04. februar 2015 - 18:58 #1
Hej Desist.
Jeg ved ikke hvilken meddelelse der 'popper' op når problemet forekommer. Det kunne være godt hvis du skrev det til mig :-)
Jeg har muligvis én løsning her:
https://www.youtube.com/watch?v=0LEyh4fDZBg
Avatar billede milter Ekspert
04. februar 2015 - 19:43 #2
Avatar billede kurtba Ekspert
04. februar 2015 - 22:48 #3
Windows kan max håndtere 256 karakterer i alt. Det inkluderer mappenavn, mellemrum, filnavn osv.
Så når du kopierer fra dit usb drev, har du f.eks. lagt det pgl. element i en mappe og i en undermappe osv. og samtidig har den et langt filnavn og extension, så den måske har brugt 220 karakterer.
Hvis du lægger det på skrivebordet kommer der så yderligere nogle karakterer til i forhold til, hvor skrivebordet ligger på c drevet.
Men hvis du så f.eks. vil lægge den ind under dokumenter, så kommer den til at ligge på denne position (win 8)
windows8OS(C):/brugere/brugernavn/dokumenter/
Det er så 45 karakterer ekstra + 220 = 265. Det kan den ikke håndtere da begrænsningen er på de 256.
Så løsningen er at du omdøber enten mappe eller filnavn inden kopieringen, således at du ikke ender med at have så mange karakterer i den samlede sti
Avatar billede desist Seniormester
05. februar 2015 - 10:13 #4
Tak for alle svar
Pointene går til Kurba. Smid et svar og du får point
Avatar billede kurtba Ekspert
06. februar 2015 - 00:39 #5
OK