Avatar billede amalja Nybegynder
04. februar 2015 - 13:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til word 2011 på mac

Hej

Jeg har været igang med at lave menukort i word og det har indtil nu fungeret fint. Men pludselig vil mine billeder ikke blive vist når jeg udskriver. Heller ikke når jeg gemmer det som PDF. Når jeg sidder med menukortet kan jeg godt se billederne og flytte rundt på dem, men de forsvinder bare når jeg udskriver.

Hvad kan det skyldes?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. februar 2015 - 14:29 #1
Jeg kan ikke tjekke på Mac, men det er sandsynligt, at det er en indstilling for udskrivning, som skal ændres. Se posten markeret som svar i denne tråd:
http://answers.microsoft.com/en-us/mac/forum/macoffice2011-macword/cannot-print-pictures-in-ms-word-office-2011-for/f50273c5-cd46-4879-857f-2898319ef8a2
Avatar billede amalja Nybegynder
04. februar 2015 - 14:37 #2
Tak for svar

Jeg har tjekket instillingerne for udskrivning og alt er som det skal være.
Men det forklarer jo heller ikke hvorfor billederne forsvinder, når jeg laver menukortet om til en PDF fil.........
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. februar 2015 - 14:57 #3
At lave en PDF er også udskrivning, så derfor vil det samme gælde der som for udskrivning på papir.

Da jeg ikke kan tjekke på Mac, har jeg ikke mulighed for at hjælpe dig yderligere.
Avatar billede amalja Nybegynder
04. februar 2015 - 20:39 #4
Ellers tak for hjælpen

Jeg forstår det bare ikke. Jeg har prøvet alt, men jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt.

Jeg håber at der er andre derude, der har en mulig løsning, da mit menukort skulle være færdig til udprintning nu
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. februar 2015 - 23:14 #5
Måske problemet er, at du har brugt Paste / Indsæt til at indsætte billederne i tekstbokse. Som beskrevet i følgende tråd vil det resultere i ikke viste billeder i Word 2011:
http://www.officeformachelp.com/2011/02/feature-change-in-word-2011-prevents-printing-pictures/

Ifølge beskrivelsen er det et specifikt 2011-problem, og det skulle kunne løses ved at gemme dokumentet i tidligere format (.doc i stedet for .docx).
Avatar billede amalja Nybegynder
07. februar 2015 - 12:50 #6
Tusind tak for hjælpen

Jeg har nu prøvet at gemme menukortet i Doc. og det virker, sådan at jeg nu kan udskrive med billeder.

Jeg beklager at jeg kun giver 30 point, men jeg er ny på siden og vidste ikke hvordan det fungerede med point. Du skulle selvfølgelig have haft det højeste.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
07. februar 2015 - 13:43 #7
Velbekomme.

Du har givet point til dig selv :-) - men det er ikke noget problem for mig.

Der skal være oprettet et "Svar", for at du kan tildele point. Mine tidligere poster var lavet som "Kommentar". Hvis du vil give point til en person, som har hjulpet dig, så bed vedkommende om at lægge et svar - så kan du tildele point.

Du kan finde vejledning her:
http://www.eksperten.dk/faq

Jeg kan ikke lave dette som et svar, da der allerede findes et accepteret svar (din seneste post).