Avatar billede bha_140795 Nybegynder
04. februar 2015 - 09:22 Der er 2 kommentarer

Åbne Access med delt adgang fra Citrix

Hej

Jeg har et problem med, at når brugerne åbner en access database via citrix, så åbnes den med "udelt adgang", hvilket betyder, at kun én bruger kan bruge databasen på samme tid. Databasen åbnes ved at dobbeltklikke på mdb-filen. Hvordan løses dette?
Avatar billede terry Ekspert
04. februar 2015 - 10:56 #1
try making a shourtcut to open access which opens dB.
This is just a guess.

EG:

"C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\MSACCESS.EXE" "\\someNetDrive\Your.MDB"
Avatar billede bha_140795 Nybegynder
04. februar 2015 - 11:16 #2
Er prøvet og afhjælper det desværre ikke.