Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
01. februar 2015 - 20:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Enkel indeksering, hvordan gør man lige det?

Jeg har et allerh... stort dokument.
Jeg ønsker at oprette et indeks ud fra nøgleord.
Jeg ønsker dog ikke at klikke på et ord, derefter "mark entry" igen og igen.

Hvordan kan jeg få word til at spørge mig om ordet skal "mark entry" og hvis jeg siger nej, så bliver det ikke markeret. og hvis jeg en gang har markeret til entry, så bliver jeg ikke spurgt igen - så medtages det automatisk når det kommer igen?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
02. februar 2015 - 11:04 #1
Dette er ikke et direkte svar på dit spørgsmål.

Følgende artikel, "How do I generate an index in Word?" diskuterer nogle at de overvejelser, man bør gøre sig i forbindelse med opbygning af et indeks. Det tager tid at lave et godt indeks.
http://word.mvps.org/faqs/formatting/Createindex.htm
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
02. februar 2015 - 18:04 #2
Et "nej" kan også være et brugbart svar. :-)
Det giver stof til eftertanke og modne overvejelser.

Jeg har besluttet at gøre det manuelt - efter den klassiske metode.

Tak for dit indspark Lene. Giv et svar og tag dine point.

Tak

Kennet
:-)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
02. februar 2015 - 18:42 #3
Jeg tror, du har gjort et klogt valg :-). Jeg husker tydeligt, når jeg har slået op i et indeks, som var lavet uden tanke for, hvad der giver værdi for læseren. Så flakker man rundt, måske mellem mange forskellige opslag, uden at finde det, man søger.