Avatar billede nemlig Professor
25. januar 2015 - 11:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

htmlspecialchars() returnerer tom streng i PHP 5.6

Hejsa.
Serversoftwaren er blevet opdateret fra PHP version 5.3 til version 5.6.4

Når jeg herefter anvender fx dansk "æøå" i et inputfelt og bruger htmlspecialchars(), så bliver indholdet af feltet tomt.

Jeg anvender tegnsæt 8859-1 i alt min kode og tabeller.
Har læst lidt på nettet, og jeg konkluderer, at problemet er tegnsættet, og at UTF-8 ikke har samme problem.

Jeg har også læst løsningsforslag til hvordan det er løst i version 5.4. Løsningen var en funktion, men den virker ikke i version 5.6.

Har I nogen forslag til løsning?
Avatar billede nemlig Professor
25. januar 2015 - 11:27 #1
Umiddelbart virker denne løsning, som jeg fandt på php.net.

htmlspecialchars($string, ENT_COMPAT,'ISO-8859-1', true);

Men jeg kan ikke gennemskue, om det giver anledning til andre udfordringer?
Avatar billede nemlig Professor
16. januar 2016 - 12:10 #2
lukker - det var ikke andre udfordringer.