Avatar billede micksmed Nybegynder
20. januar 2015 - 17:54 Der er 4 kommentarer

Dts master lyd / 24 bit lydkort

Hej med Jer

Jeg har forgæves forsøgt at installere en driver/ dts HD master comeback på min Dell xps 1640. Jeg har kun mulighed for at afspille almindelige 16 bit lyd / dts / Dolby digital. Jeg har installeret r_270 HD driver fra realtek, men mangler en del codecs i mine lydinstillinger

Min pc er som nævnt en Dell Xps 1640. Windows 7 64 bit og min forstærker er en pioneer-vsx 924. De er tilsluttet via hdmi

Jeg håber ser er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2015 - 19:19 #1
Avatar billede micksmed Nybegynder
20. januar 2015 - 23:31 #2
Ja men der kommer kun følgende codecs frem:

AAC
Dts Audio
Dolby Digital
Microsoft WMA Pro Audio

[IMG]http://i60.tinypic.com/mczwxz.jpg[/IMG]

Jeg fatter det simpelthen ikke.

Kan man ikke bare få codecs pack som virker, så man kan tilføje det i sine lydinstillinger. FFdshow kan jeg ikke få til at virke, men kan se at de skriver de understøtter det i deres package
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2015 - 00:24 #3
man installerer ikke codec for at få lydkort til at spille.

lydkortet kan noget, og det er i lydindstillinger.
har aldrig set et lydkort der kan MERE ved at installere codecs.
(de bruges som regel til video)
Avatar billede micksmed Nybegynder
21. januar 2015 - 07:56 #4
Korrekt. Det er heller ikke til spil. Jeg har et blu-ray drev og har købt en del blu-ray film, som jeg godt kunne tænke mig at se via computeren.