Avatar billede torben lind Forsker
11. januar 2015 - 12:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Alle win7 opdateringer på en usb pen

Hej allesammen.
Jeg har lige lavet en ny installation af win7(det var ved at være tid til en format c:).Efter at have lagt win7 på disken er der rigtig mange opdateringer der skal hentes,jeg vil derfor spørge om man kan downloade alle opdateringerne og have dem liggende på en usb pen,til næste gang det bliver nødvendigt,at formaterer harddisken.
På forhånd tak.
Torben
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2015 - 12:26 #1
Du har ikke kommenteret på de sidste to kommentarer jeg lagde i dit forrige spørgsmål. Formoder derfor så at Image af C drevet ikke er en løsning for dig?

Du kan sikkert hente alle opdateringer. Men disse skal jo så installeres i den rette rækkefølge for at det virker rigtigt. Det anser jeg for værende bøvlet og tidskrævende.
Avatar billede torben lind Forsker
11. januar 2015 - 13:33 #2
Hej 220661.
I mit sidste spørgsmål var jeg allerede i gang med at hente opdateringer og installerer programmer,så jeg valgte ikke at bruge et image program.Denne gang da jeg skulle i gang med en anden maskine syntes jeg ikke at image program var noget for mig.Jeg kan se at det du mener med opdateringerne giver mig en forklaring på at det skal være på den tunge måde at hente/installerer opdateringer.
Jeg lader lige spørgsmålet stå åben i et par dage og vender tilbage til dig senere hvis ikke andre har en løsning på spørgsmålet.
Hav en god dag.
Torben
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2015 - 17:40 #3
det eneste du reelt kan hente med en vis fornuft er de samlede sp-pakker. Ud fra den version af win7 du har, så hent og gem efterfølgende sp-pakker. Og så lad windows update om resten.

Men jeg er også mest stemt for en win7, hvor du har hentet så meget som muligt (inkl opdatering af microsoft security essentials - bare for at have en viruskontrol) - og så på det tidspunkt gemme et image (og huske at lave tilhørende bootdisk, så den kan indlæses). Så vil en reformatering (!) til dette punkt kun tage 5-10 minutter. Hvis du skifter i hardware (fx grafikkort eller motherboard, så skal du forfra og lave nyt image).
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2015 - 17:57 #4
#3 Helt enig.
I gamle dage (Windows 98 SE) da jeg kun havde et 5 kbit modem gemte jeg også på opdateringerne i starten, indtil jeg fik Norton Ghost, som blev indlæst med diskette. Efter den tid har jeg kun brugt image til at beskytte mit styresystem.

I den forrige tråd anbefalede jeg AOMEI Backupper free. Jeg har som jeg skrev ikke rullet image tilbage med den endnu selv, men har spurgt ind til programmet med en anden bruger af eksperten. Han havde brugt programmet både på en pc med mbr partition og på en gpt. Mbr fungerede, men ikke på gpt. Så jeg vil lige sætte et spørgsmål til programmet.

Var der noget med du brugte Macrium Reflect  claes57?
Er den stabil?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2015 - 18:34 #5
Jeg er stadig på Macrium reflect. Jeg har så to image. Et fra gundinstallationen, og så et der løbende køres i to generationer. Dvs ved store opdateringer så laver jeg nyt image, og sletter det ældste, der ikke er grundversionen. Så kan jeg altid gå tilbage til nuværende, sidste, og start forfra. Data ligger på andet drev, så de kører eget liv - nu til dags mest via skyens synk. Har gang i iCloud, dropbox, Google drev og onedrive - alt efter typen af data, så ligger de, hvor de nu er. iCloud kun til data, der også skal på iPad, dropbox til ud af huset data, onedrive til data på tlf (ja, der er mig, der købte Nokia win) og Google drev til data jeg skal kunne tilgå hvor som helst.
Macrium har endnu ikke fejlet når jeg har gendannet - jeg går tilbage til grundversionen når win opgraderes mht version, eller i øvrigt ca 1 gang årligt, bare for at få en frisk regdb.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2015 - 18:43 #6
Tak for info claes57. Jeg er meget enig i fremgangsmåden du bruger.
Avatar billede torben lind Forsker
15. januar 2015 - 07:02 #7
Hej 220661 og claes57.
Kan I begge 2 lægge et svar,så jeg kan få uddelt nogle point,jeg fik jo ikke lige løst mit problem som jeg håbede på,men I gav mig nogle svar hvorfor man ikke kan gøre som jeg ønskede.
Torben
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2015 - 17:35 #8
svar.
Avatar billede torben lind Forsker
16. januar 2015 - 07:12 #9
Hej 220661.
Jeg venter lige til weekenden er gået,for at se om claes57 også ønsker point.
Torben
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2015 - 16:12 #10
Det er helt i orden :-)
Avatar billede torben lind Forsker
19. januar 2015 - 07:13 #11
Hej 220661.
Det ser ikke ud til at claes57 ønsker point,så her point til dig.
Tak for hjælpen.
Torben
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2015 - 16:11 #12
Velbekomme :-) og tak for det